Hasonló termékek
Az egyetértés-gépezet
Az Egyetértés-gépezet tanulságos, felkavaró és ellentmondásos médiaelméleti fejtegetés köszönhetően annak, hogy a nem is olyan távoli múlt becstelenségei, amelyeket feltár, a jelen visszásságairól is árulkodnak.
Kultúrfürdő
Kultúrfürdő – Kulturális kölcsönhatások a Balaton térségében 1821–1960 között
A könyv az etnográfus, muzeológus szerző doktori értekezésének szerkesztett változata, amelyet az Eötvös Lóránd Tudományegyetem Európai Etnológia doktori iskolájában védett meg. A tíz év terepi és archívumi kutatómunka célja a Balaton földrajzi tereiben lezajlott változások vizsgálata volt, elsősorban a kulturális interakciók szempontjából.
Társadalomfilozófiai gondolkodók a 20. században
Korábbi korokban a filozófusok a lét általános problémáit, a megismerés egyetemes törvényeit és az úgynevezett örök igazságokat igyekeztek feltárni, a modernitás kibontakozásával mindezt már a természettudományok szemléletére alapozták.
A közös dolog
Húsz szerző temérdek írása húsz fejezetben - az alaptörvényről és a politikai rendszerről - Andrassew Iván emlékére.
A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme
Éppen száz évvel ezelőtt, 1920-ban jelent meg könyv alakban a szociológia és az újkori gondolkodástörténet egyik legjelentősebb műve. Most a kritikai kiadás alapján készült új fordításban olvasható Weber korszakos munkája, mely a helyzetünkről és magunkról való gondolkodás klasszikus kiindulópontja, nem csak szociológusok, történészek és a kultúratudományok, hanem mindenki számára, akit az újkor értelemtörténete érdekel.
Leírás
A múlt század közepétől meg-megújuló tudományos érdeklődés, az európai uniós oktatáspolitika és az ehhez kötődő szakértői tanulmányok mellett OECD-elemzések, tematikus vizsgálatok egyaránt jelzik a kezdő pedagógusok támogatásának aktualitását. Jelen kötet egy európai uniós projekt keretében, 2013-14-ben zajlott mentor-gyakornoki fejlesztőprogram reflektív naplóinak önálló kutatási koncepció kidolgozásával készült másodelemzése. A kutatás fogalmi kerete egyrészt az európai uniós oktatáspolitika, amely kezdő pedagógusok mentori támogatását három (szakmai, személyi és intézményi) területen javasolja megvalósítani. Másrészt az a kutatói hipotézis, amely - a hallgatói létből a pedagógussá válás időszakáttranzícióként felfogva - a gyakornoki identitás módosulásában szakmai és normatív krízist észlelt. Így a mentori támogatásban a személyes kapcsolati elem, a mentori attitűdök szükségszerű hangsúlyát érzékelte - ez teremtheti meg ugyanis a krízis megoldásához szükséges koherenciaérzést, az identitás alakulását támogató biztonságos közeget. A vizsgálat szerint a mentori támogatás minden területéhez egy vagy több, a szakirodalomból is ismert mentormodell kapcsolható. A kutatás során megalkotott mentorálás definíció és az új, komplex mentorálási modell segítségével a gyakorlatban differenciáltan, a támogatási területeknek megfelelően rajzolódik ki a mentorok szerepe és feladatai a gyakornokok vagy más, a mentori segítségre igényt tartó szakemberek támogatásában. Az egyes mentormodellekhez illeszkedően leírhatóvá válnak a mentori kompetenciák is, bennük a kapcsolatot fenntartó mentori attitűdökkel. Emellett - a gyakorlati alkalmazhatósághoz kapcsolódóan - a mentorálás definíciója és a komplex mentorálási modell új lehetőségeket nyitnak a mentorképzésben is.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Simon Gabriella |
Megjelenés | 2019 |
Terjedelem | 448 oldal |
Kötészet | puhatáblás |
ISBN | 9789634145561 |
Sorozat | Károli könyvek |