Hasonló termékek
Logisztika
Tegnap, ma és holnap
Jelen kötet több mint öt év logisztikai témájú tanulmányait fogja össze Vásárhelyi Árpád tollából a szállitmányozási szerzödésektöl kezdve, a multimodális megoldásokon keresztül, egészen a digitalizációig.
ZK, mint Zöld Kakas
Kerényi Mari könyve azzal ragadott meg, hogy egyáltalán nem tanáros, miközben minden mondatából lerí, hogy a szerző ízig-vérig tanár. Olyan tanár, akiről a legnagyobb sértés lenne, ha "tanárosan" azt mondanám, hogy szereti a gyerekeket. Nem: ő nem általában a gyerekeket szereti, hanem minden egyes gyerekben meglátja azokat a speciális szerethető tulajdonságait, amelyek miatt az a gyerek konkrétan imádnivaló. És mivel ezeknek a konkrét imádnivaló dolgoknak egy jó részét a hivatalos iskola utálja és kiveti magából, a szerző alapított egy olyan iskolát, ahol lehet mindezeket szeretni. (Mérő László)
Amikor a gyermek megjelenik - 3. kötet
Françoise Dolto, a gyermeklélektan egyik legnagyobb hatású és formátumú személyisége. A France Inter rádiócsatornán vezetett műsora inspirálta az Amikor a gyermek megjelenik könyvsorozatot, melynek ez a záró kötete.
Gondolkodom a nevelésről
A gyerekek között — szülőként, pedagógusként a munka során — könnyen elveszíthetjük a fonalat, eltévedhetünk; indulataink, beidegződéseink nehezít¬hetik a helyzetek, kapcsolatok megértését, eredményes kezelését. A nevelésről való gondolkodás (annak eredményeképpen a neveléssel kapcsolatos fogalmak — a gondolkodás viszonyítási pontjai) segíthetik a gyakorlat problémáit értel¬mezni, segíthetnek tájékozódni a mindennapok pedagógiai történéseiben, és segíthetnek a helyzeteknek megfelelő lehető legjobb megoldások megtalálásában.
A szív érintése
A könyv egy ötkötetes sorozat negyedik darabja, Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket az élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli perceket jelenthetnek a családi környezetben, az egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai, iskolai csoportokban egyaránt.
Leírás
A fordítástudományban a korpuszalapú kutatások nyomán újra több figyelem fordul a nyelvi különbségek hatásaira. A kötetben szereplő tanulmányok fő témája a kontrasztív szövegnyelvészeti kutatások, illetve ezen eredmények hasznosítása a fordítás oktatásában.
A tanulmányok első csoportja különböző műfajú szövegeket vizsgálva olyan manuális vagy korszerű korpusznyelvészeti eszközökkel végzett kontrasztív nyelvészeti kutatásokat ír le, amelyek a fordítástudomány, ezen keresztül pedig a fordításoktatás alapkérdéseit is érintik: ilyen az interferencia jelensége és a normák viszonya, illetve az explicitáció és az implicitáció aránya a diskurzusjelölők fordításában.
Külön fejezetet ölel fel a technikai eszközök oktatásának jelentősége a fordítóképzésben, különös tekintettel a korpuszok használatára és építésére, az integrált fordítási környezet kihasználására. Két szerzőnk pedig azt firtatja, alkalmas-e a korpuszalapú módszer a terminuskezelési stratégiák kutatására.
Kötetünk gyakorlati részében az oktatás, valamint a fordítóirodák tapasztalataiból merítve adunk képet a kontrasztív nyelvészeti kutatások, a kontrasztív szemlélet hasznosságáról.
Kiadványunk visszapillant kutatócsoportunk előző kötetének tartalmára is: az egyik legavatottabb hazai szerzőtől olvashatunk tanulmányt arról, hogyan változott a kép az utóbbi egy évben a fordítást támogató informatikai eszközök fejlesztése és a fordítás kreativitása terén.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Dróth Júlia (szerk.) |
Megjelenés | 2020 |
Terjedelem | 159 oldal |
Kötészet | puhatáblás, kartonált |
ISBN | 9789634146063 |
Sorozat | Károli könyvek sorozat |