Hasonló termékek
Fontosabb változások a tanügyi és a közoktatást érintő munkajogi szabályozás terén.
A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi.
A fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi integrálódásának esélyei és lehetőségei a mai Magyarországon
Az MTA Szociológiai Kutatóintézet a magyar akadémiai társadalomkutatás egyik legnagyobb hagyományokkal rendelkező műhelye. A közfeladatok ellátásával összhangban tudományos kutatásokat és tudományalapú fejlesztéseket folytat, melyek elősegítik a társadalmi és technológiai innovációt. A szociológiai kutatásokat összekapcsolja technológiai fejlesztésekkel, ami által közvetlen hasznosításra alkalmas,társadalmi problémákra válaszolni képes innovációs modelleket és módszereket dolgoz ki.
Vezetők, testületek, felelősség a felsőoktatási intézményekben
A könyv a szerző egyetemi felsővezetőként és a hazai felsőoktatási ágazat irányítására rálátó országos testületek és szakértői csoportok tagjaként szerzett gyakorlati tapasztalatain, valamint többéves kutatásán alapul.
Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban
Az internet, az okoskészülékek és a közösségi platformok térhódítása lehetővé tette, hogy a 21. század embere digitális tartalmak befogadója és előállítója is legyen, valamint mikro- és makronarratívák segítségével szociális kapcsolódási igényét is kielégítse. Mindez megváltoztatta korunk emberének kommunikációs és tanulási szokásait is.
A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben
Tanulmányok a pedagógia és a pszichológia határvidékéről
Iskolák a fenntartható jövőért
A könyv fő üzenete, hogy az iskolák akkor lehetnek a szükséges társadalmi változások előmozdítói, ha képessé válnak egészintézményes szinten, minden működési területükön mintát mutatni a fenntarthatóság felé törekvésre, és a diákok egyenrangú félként kezelve be tudnak kapcsolódni a fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi párbeszédbe.
Leírás
A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága 2001-ben indította el az Országos Neveléstudományi Konferencia (ONK) szervezését, amely mára a magyar neveléstudomány reprezentatív szakmai eseményévé vált. A XVIII. Országos Neveléstudományi Konferenciának az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kara adott otthont. A 2018-as év központi témája: Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések volt. Törekedtünk arra, hogy méltó szellemi közeget biztosítsunk a konferencia számára, megtartva egyetemünk tradícióit és teret adva az új irányoknak is. A rendezvény három napja alatt a neves nemzetközi meghívottak mellett, 37 szimpóziumban, 49 tematikus szekcióban több mint 500 előadó mutatkozott be. E kötet ebből a gazdag anyagból ad válogatást. A hét fejezet 21 tanulmánya megjeleníti azt a tematikai sokszínűséget, mely a konferencia jellemzője is volt. A kötet írói, szerkesztői, lektorai nevében minden olvasó számára hasznos, tartalmas szakmai időtöltést kívánunk!
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Fehérvári Anikó, Széll Krisztián |
Megjelenés | 2018 |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-566-0 |