Hasonló termékek
Az Ószövetség teológiai üzenete
Az Ószövetség vagy Héber Biblia magyarázatának számtalan megközelítési módja lehetséges, és valóban, számtalan magyarázat született: irodalmi és ikonográfiai, régiségtani és történeti, geográfiai és botanikai - és még ezernyi egyéb szempont szerint történt és történik a szövegek újracsoportosítása és (át)értelmezése.
A sikeres iskolai inklúzió tényezői
A kötet a magyar oktatási rendszerben megjelenő, az országba érkező heterogén nyelvi háttérrrel rendelkező két- és többnyelvű gyermekek befogadásának körülményeit, iskolai inklúziójának nehézségeit és a sikerhez szükséges tényezőit mutatja be.
A homiletikai aptum
A homiletikai aptum az igehirdetés inkarnációs pontja.
A könyvben a következő kérdésekre keressük a választ: Miért nem maradunk inkább csöndben? Milyen kapcsolatban van a klasszikus retorikai aptum a homiletikai aptummal? Mi a kapcsolat az inkarnáció, az igehirdetés és a beszéd között? Mit jelent az a reformátori tanítás, hogy Isten Igéjének hirdetése Isten Igéje? A kalcedóni dogma tükrében hogyan elválaszthatatlan, oszthatatlan, elkülöníthetetlen az igehirdetésben az isteni és emberi? Miért lehet és kell őszinte, akár megválaszolatlan kérdéseket feltenni az igehirdetésben?
A közösségi média önimádó embere
A közösségi média önimádó embere a közösségimédia-felületek elemzésén keresztül napjaink terjedőben lévő emberképének meghatározó vonásait rajzolja meg. A közösségi média által az önmegmutatás és az önmagunkról szóló beszéd egyre inkább individuális vonatkoztatási rendszerben zajlik, ami a közösségben való gondolkodás hanyatlásához vezethet.
Empátia - A beleélés lélektana
Folyamatok, alkalmazások, új szempontok
A könyvnek ez a hatodik, átdolgozott és kibővített kiadása. A szöveg igyekezik lépést tartani a tudományos fejlődéssel, de igyekezett megőrizni az érthetőséget a művelt átlagolvasó számára.
Hit és megértés
A kötet egyrészt a modern teológiatörténet különösen mozgalmas időszakának dokumentumait teszi hozzáférhetővé, másrészt egy máig inspiratív gondolkodásformáról ad árnyalt képet. Az olvasó tájékozódását Bultmann fő szándékait és teológiájának hatását bemutató előszó segíti.
Leírás
Ez a könyv egyfajta "bédekker", a lelki egészségvédelemre épülő iskolai szervezetfejlesztés útját mutatja be. Ez az út göröngyös, buktatói vannak, hol lassítani szükséges, hol meg kell állni, hol gyorsítani lehet a lépteket, hol vissza kell fordulni és új útvonalat keresni. Ennek ellenére az úton érdemes végigmenni, mert a lelki egészségvédelem elsajátításának mindenki csak nyertese lehet. A darabjaira szétesett világot nem tudjuk összerakni, azonban a teljesség, az egész-ség felé közelíthetünk. A könyv ennek a folyamatnak az állomásaihoz kalauzolja el az Olvasót, és felkínálja mindenütt a csatlakozás lehetőségét. Az Egész-ség program találkozások története. Az iskolaigazgató, a tantestület, a tanulók, a szülők és persze a kutató egymás felé vezető útját az iskola szeretete kövezte ki és tette minden irányban járhatóvá. Az a szavakká talán sosem formálódó vágy, hogy az iskola kapuján jó érzéssel lehessen belépni szülőként, tanulóként éveket vagy tanárként évtizedeket itt tölteni, és az emlékekben virtuálisan találkozni.
MELEG CSILLA az MTA doktora, a Pécsi Tudományegyetem professor emeritusa. Nevelésszociológiai kutatásaiban elmélet és gyakorlat egymásra reflektálásával elemzi az iskola világát. A lelki egészségvédelmet az életminőséghez való pedagógiai hozzájárulásként értelmezi, ezért longitudinális vizsgálataiban az egészségmagatartás formálásához hozzájáruló pedagógiai fejlesztő tevékenységeket az iskola szervezeti keretében modellezi.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Meleg Csilla |
Megjelenés | 2021 |
Terjedelem | 212 oldal |
Kötészet | kartonált, puhatáblás |
ISBN | 9789634147770 |