Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Ez a könyv arra vállalkozik, hogy bemutassa a kora újkori magyar színházi hagyomány különböző funkcióit és színjátéktípusait, kiemelve közülük azt, amelyik mind az iskolai, mind a hivatásos színjátszásnak a legfontosabb, reprezentatív műfaja volt a 16-18. században, vagyis a történelmi drámát.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

A történelmi dráma alakzatai a 16-18. századi magyar irodalomban

Ez a könyv arra vállalkozik, hogy bemutassa a kora újkori magyar színházi hagyomány különböző funkcióit és színjátéktípusait, kiemelve közülük azt, amelyik mind az iskolai, mind a hivatásos színjátszásnak a legfontosabb, reprezentatív műfaja volt a 16-18. században, vagyis a történelmi drámát.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

A történelmi dráma alakzatai a 16-18. századi magyar irodalomban

Ez a könyv arra vállalkozik, hogy bemutassa a kora újkori magyar színházi hagyomány különböző funkcióit és színjátéktípusait, kiemelve közülük azt, amelyik mind az iskolai, mind a hivatásos színjátszásnak a legfontosabb, reprezentatív műfaja volt a 16-18. században, vagyis a történelmi drámát.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron
20%
4.990 Ft 3.990 Ft
Menny.:db

Ez a könyv arra vállalkozik, hogy bemutassa a kora újkori magyar színházi hagyomány különböző funkcióit és színjátéktípusait, kiemelve közülük azt, amelyik mind az iskolai, mind a hivatásos színjátszásnak a legfontosabb, reprezentatív műfaja volt a 16-18. században, vagyis a történelmi drámát.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Hasonló termékek

Gyártó: Géher István

Shakespeare-olvasókönyv

Aki ​Shakespeareről beszél, az életről beszél. S aki az életről, az önmagáról. A magánbeszéd pedig, amennyiben hiteles, óhatatlanul rólunk szól.
Géher István Shakespeare-esszéi vallomások: mind egy-egy szerelmi vallomás, hitvallás az irodalomról, az életről. Tükörképünk: mondja tárgyáról — a kötet előzményének tekinthető nagy sikerű rádiószemináriumra emlékeztetve — , s joggal, hiszen a sorra tárgyalt 37 színpadi mű létünk teljes enciklopédiája. Példatár. Élethelyzetek, emberi kapcsolatok, erkölcsi konfliktusok ősképeinek tárháza, amely jelen esetben még a lírikust is ellátja szereppel, hogy tárgyszerűen lehessen „alanyi".

3.990 Ft 3.190 Ft
Gyártó: D. Magyari Imre

Írók és könyvek

Beszélgetések 2017-2021

 

3.990 Ft 3.190 Ft
Gyártó: Lajta Erika

Kivezetés a szépirodalomból

 "A szocialista rendszer oly unalmas volt, mint egy nyakig gombolkozott nagymamákat mutogató peep-show, az meg, ami követte, izgalmasabb még a tévébeli mosóporreklámoknál is, ami nem kis szó."

 

3.990 Ft 3.190 Ft

Hitel és hit

Tanulmányok Halmos Károly tiszteletére

 

3.990 Ft 3.190 Ft
Gyártó: Rákóczy Anita

Samuel Beckett’s Endgame and Hungarian Opening Gambits

The focus of this book is twofold: first, Samuel Beckett’s Endgame, its genesis
and post-publication development, and second, the reception of
his dramas in Hungary.

 

3.990 Ft 3.190 Ft

Leírás

Ez a könyv arra vállalkozik, hogy bemutassa a kora újkori magyar színházi hagyomány különböző funkcióit és színjátéktípusait, kiemelve közülük azt, amelyik mind az iskolai, mind a hivatásos színjátszásnak a legfontosabb, reprezentatív műfaja volt a 16-18. században, vagyis a történelmi drámát.
A történelmi drámáknak az iskolai színjátszásban elsősorban retorikai-pedagógiai célzatuk volt: a 16. századra jellemző bibliai, ószövetségi történetek súlyos etikai kérdésekre irányították rá a diákok és a közönség figyelmét (testvérharc, a szülők tisztelete, a hatalom kérdésköre), a később színpadra kerülő görög-római tárgyú drámák pedig a római erkölcs ideáltípusait jelenítették meg, akik a közösségért, a hazáért való önfeláldozást példázták a diákok számára. A katolikus iskolákban színre vitt mártírdrámák, a szentek életét bemutató darabok ugyanakkor a felekezeti identitás megerősítését is szolgálták, ahogy a protestáns kollégiumok (ellenzékiséget sugalló) szatirikus vagy allegorikus színjátékai is. A 18. században megszaporodó (és magyar nyelvűvé váló) magyar történelmi drámák - a vallási küzdelmek lezárulása után - már a lokálpatriotizmust és a (közös) nemzeti identitást hangsúlyozták. Ugyanez a funkció és tematika jellemzi a hivatásos színjátszás első két évtizedének repertoárját is, jól mutatva azt a folytonosságot, ami a két színházi formát összeköti. A nemzeti történelem csomópontjai és hősei (Mátyás, Hunyadi László, Zrínyi) ugyanazok, mint az iskolai színjátszásban, de a klasszicista hőstípus helyét fokozatosan az érzékeny hős veszi át a hivatásos színpadon. A kötet több tucatnyi régi magyar dráma és színlap felhasználásával készült, s fontos célja, hogy felhívja a kutatók és a szélesebb közönség figyelmét is a régi magyar drámairodalom sokszínűségére és gazdagságára.
PINTÉR MÁRTA ZSUZSANNA irodalom- és színháztörténész, egyetemi tanár. A Régi Magyar Dráma Kutatócsoport tagjaként több évtizede foglalkozik magyar dráma- és színháztörténettel. 1985-1996 között az MTA Irodalomtudományi Intézetének a tudományos munkatársa, majd a Pannon Egyetem Színháztudományi Tanszékének az oktatója, 2000 és 2012 között a tanszék vezetője. 2012 óta az egri Eszterházy Károly Egyetem Irodalomtudományi Tanszékén dolgozik, 2016 óta tanszékvezetőként. 2018-ban a 18. századi magyar irodalom területén végzett kutatásaiért Faludi Ferenc-díjat kapott.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Pintér Márta Zsuzsanna
Megjelenés 2019
Oldalszám 448 oldal
Kötés Kartonborított, ragasztott
ISBN 9789634145202
Arrow Forward