Hasonló termékek
A modernség esztétikai programja
Előadások Walter Benjamin Műalkotás-tanulmányáról
Képalkotó elevenség
A vállalkozás központi célja egy olyan művészetfilozófiai perspektíva kidolgozása, mely azt a meggyőződést hangsúlyozva, hogy a humánideológiák bukása után is lehetséges ember és művészet „egybegondolása”, hiszen – Helmuth Plessner alapvető felismerésére utalva – az ember méltóságának egyik forrása önnön nyitottságának esztétikai elsajátítása.
Regionális és nemzeti identitás
Magától értetődően tekintünk magunkra egy nemzeti közösség tagjaként. De valóban egységes-e az, amit nemzeti identitásunknak nevezünk? Egyforma-e mindazokban, akikben megvan? Egységes-e továbbá abban az értelemben is, hogy egynemű tényezők alkotják?
Mozgalmas évek - Egy huszadik századi életút
A méltán világhírű történelemprofesszor (az MTA tiszteletbeli tagja) önéletrajzában a szélsőségek korát mutatja meg, de most az egyén szemszögéből, ironikus bölcseséggel és kellő távolságtartással. Kalandos és termékeny életének történetét útleírásként is olvashatjuk – kitűnő pillanatfelvételekkel ifjúsága Bécséről és Berlinjéről, a harmincas évek még özönvíz előtti angol társadalmáról, olaszországi, spanyolországi, dél-amerikai és más, élvezettel leírt látogatásairól.
Társadalomfilozófiai gondolkodók a 20. században
Korábbi korokban a filozófusok a lét általános problémáit, a megismerés egyetemes törvényeit és az úgynevezett örök igazságokat igyekeztek feltárni, a modernitás kibontakozásával mindezt már a természettudományok szemléletére alapozták.
A boldogságkeresés útjai és útvesztői
Az érett személyiségtől a kiegyensúlyozott párkapcsolatig
A kvalitatív kutatás alapjai
A könyv az adatelemzés és adatgyűjtés valamennyi lépésére rámutat (a leírástól a grounded theory megfogalmazásáig) az elméleti mintavétel módszerének alkalmazásával.
A tömeg- és az elitművészet...
Az értekezés azokat a folyamatok elemzi, amelyek a modern civilizáció kialakulása és elterjedése nyomán zajlottak le a XX. századi művészetfilozófiában. Az egyes fejezetek három nagy hatású gondolkodó – Ortega, Spengler és Walter Benjamin – életművének fényében vizsgálják a művészetfilozófia átalakulásának, a klasszikus esztétikai normák felbomlásának és eltűnésének társadalmi hátterét.
Leírás
Jelen kötet „A művészettől a tömegkultúráig” címmel 2012. februárjában az ELTE Bölcsészettudományi Karán rendezett konferencia előadásainak anyagát tartalmazza. Az előadók a művészet és kultúra jelentőségét a huszadik század társadalmi és kulturális fejleményeinek fényében vizsgálják, éspedig elsősorban az eltömegesedés és az eltömegesedett viszonyok között kialakuló és átalakuló művészet és kultúra sajátosságaira összpontosítva. E változásokat a tömegkultúra vagy a populáris kultúra kategóriáival is megragadhatjuk, s ezek megjelenése a huszadik századi művészet és kultúra egyik alapvető, talán a legalapvetőbb vonása. A szerzők közül egyesek a tömegkultúra pozitív fogalmát képviselték, mások kritikus képet rajzoltak a populáris kultúráról, megint mások a békés egymás mellett létezés álláspontját fogalmazták meg. A kötet tanulmányai az eltömegesedett viszonyok között kialakuló és átalakuló kultúrát és művészetet, tehát jelenünk kultúráját és művészetét kívánja elemezni, s ennél fogva a különböző területeken kutató, ismert és elismert szerzők révén törekszik tartalmas, interdiszciplinárisan komplex képet nyújtanak magas kultúra és a populáris kultúra összefüggéseiről.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Olay Csaba, Weiss János |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 216 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 9789632369440 |
Sorozat | Kritikai elméletek sorozat |