Hasonló termékek
Rilke - Ornamentika és halál
Rilke tudott az élet nehézkedéséről, ami egyszerre „feladat”, „bánat” és "fény a derűs szellemben”. Látta a szépségnek azt az oldalát, amelynek „iszonyú” látványa megsemmisíti az életet, megsejtett valamit a szépség azon destruktív túlhatalmából, amelyhez ő maga még mindig lenyûgözve fordul, de amelytől rövidesen az egész század menekülni igyekszik. A szépség mint Egész, illetve a totális szépség mélyén tanyázó rútság tapasztalatából származik költészetének meghatározó etikai dimenziója, annak a helynek a keresése, ahol az ornamens megtörik, és ahol a dolgok„kimeríthetetlen tárggyá” válnak.
A hamis Alef
Kezdet és temporalitás
A filozófia zárt fogalmi rendszerként sajátos vakfolttal rendelkezik, amennyiben nem képes tisztán rálátni arra a helyre, ahonnan megfogalmazódik. „A filozófusnak mindannak a totalitását kell leírnia, ami létezik. Ámde ez a totalitás magát a beszédet is magába foglalja, különös tekintettel magára a filozófiai beszédre.”
Bevezetés a drámapedagógiába
Spontán értelemképződés módosult tudatállapotokban
Trauma, álom és pszichedelikus élmény
Bevezetés a pszichoterápiás daseinanalízis filozófiai dimenzióiba
A daseinanalízis egyedülálló, filozófiai megalapozottságú pszichoterápiai irányzat, amely elsősorban az emberi szabadság, önazonosság és nyitottság kibontakoztatásán keresztül kívánja a pácienseket gyógyuláshoz segíteni. A háttérben húzódó fenomenológiai elmélet révén a terapeuta a páciens egész egzisztenciájára tekintettel vizsgálja meg az őt zavaró feszültségeket és problémákat.
Illatos koporsó
Kiábrándult, de nem kiábrándító, fáradt, de nem fárasztó Robert Şerban verseinek világa, és valahol mindezen túl mégis van benne bizakodás, remény egy jobb életre. A bizakodás alapja pedig éppen maga a vers, a líra létezése, ha ugyanis a vers lehetséges, az azt jelenti, hogy létezik valami, ami ,,csak" szép, aminek ezen kívül külön haszna nincs - szépen itt természetesen annyi értendő, hogy elsősorban esztétikailag értelmezhető. Mert egyébként szépelgés nincs ebben a kötetben, egy többé-kevésbé hétköznapi világ jelenik meg a versekben többé-kevésbé hétköznapi nyelven. És mégis, ezen az egyszerűségen egyszer csak átüt valami magával ragadó és magától értetődő költői erő: ,,azonban anélkül hogy valaki közölné velük / az emberek tudják: / a vers marad csupán / a letöltött életünk után".
Írás az ablaküvegen – Tizenegy dráma
„Ha csak lírai költő lettem volna, ha az ír színház révén nem válok egy tömegmozgalom képviselőjévé, kötve hiszem, hogy az angol bizottságok fölveszik nevemet arra a listára, amelyről a Svéd Akadémia a díj elnyerőjét kiválasztja.”
Idézet William Butler Yeats, a Nobel-díja átvételékor elhangzott beszédéből
Homo Creativus
Létezés, élettörténet, kreativitás
Az ember élete során számos egzisztenciális kérdéssel szembesül: az értelem, a végesség, a szabadság, a hitelesség kérdéseivel. Ezekre előbb vagy utóbb valamiféle „választ” kell adnia, amely válaszok eltérő színvonalúak lehetnek. Egy képzeletbeli kontinuum egyik végpontján találhatók a problémás, regresszív, inautentikus válaszok, amelyek adott esetben akár betegség formáját is ölthetik, míg a másik végponton találhatók az „egészséges”, kreatív vagy autentikus válaszok.
Leírás
„A seb megjelöl, és a sebesült élet az idegenség bélyegét hordja magán. Az élet azonban, abban a törekvésében, hogy visszatérjen önmagához, igyekszik mélyre ásni saját magában, nyomokat találni, és azokat olvashatóvá tenni.
Celan művei nyomolvasásra szólítanak fel, hiszen versei maguk sem a megbékélés automatizmusai. Egy hiányt rajzolnak körbe, valamit, ami nem mondható ki, és ami mégis megtörtént, történik és mindig történni fog. […] A nyomolvasás egyúttal, mivel sebekről van szó, egyben sebolvasás is. […] Ezzel érthetővé válik, miért is lehetett szó az egyik versben »sebesre olvasottságról«. A költészet így az élet genealógiájává válik.”
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Bartók Imre |
Megjelenés | 2009 |
Terjedelem | 178 oldal |
Kötészet | ragasztókötött, puhatáblás |
ISBN | 9789632361468 |