Hasonló termékek
Miért (nem) leszek pedagógus?
A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot.
A kvalitatív kutatás alapjai
A könyv az adatelemzés és adatgyűjtés valamennyi lépésére rámutat (a leírástól a grounded theory megfogalmazásáig) az elméleti mintavétel módszerének alkalmazásával.
Az összeomlás pedagógiája
Reményteli oktatás az általunk ismert világ végén
( Fordította: Stumpf-Biró Balázs )
Úton az összeomlás felé
Kézikönyv egy átalakuló világhoz
(fordította: Stumpf-Biró Balázs)
Leírás
Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerek "nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?
A válasz e kérdésekre összetett. A gyerekek esélyei nem csak velük született képességeiktől és a velük személyes kapcsolatban álló szocializációs ágensektől függenek, közvetlen befolyást gyakorolnak rá a társadalom, az iskolarendszer, az országos és helyi oktatáspolitika sajátosságai, továbbá azok a tudományos nézetek, amelyeket az iskolakezdés kapcsán a pszichológia, a pedagógia és a gyógypedagógia megfogalmaz. A kötetben ezt az összetett választ a pszichológia és a szociológia határmezsgyéjén született kutatások eredményei igyekeznek megadni, kiegészülve az európai gyakorlatot, illetve a magyar és nemzetközi szakirodalmat kritikai perspektívában feldolgozó néhány írással.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Erőss Gábor, Kende Anna (szerk.) |
Megjelenés | 2008 |
Terjedelem | 316 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 9789632361437 |