Hasonló termékek
Bildung – Neveléstudományi és filozófiai megközelítések
A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen.
A magyar neveléstudomány és a filozófia
A kötet a magyar neveléstudomány és a filozófia kölcsönviszonyát mutatja be a 19. század elejétől a 20. század második feléig. A tanulmányok egy része szélesebb történeti kontextusba helyezi e kérdést, elsősorban a német pedagógiai és filozófiai gondolkodáshoz fűződő gazdag kapcsolatok kerülnek bemutatásra.
Égig emelő légzés
A Varázsjátékok sorozat köteteit az óvodás korúaknak és a gyermeki lelkületüket kincsként őrzőknek, a leendő és a hivatásukat gyakorló szülőknek, az e korosztállyal foglalkozó szakembereknek, pedagógusoknak, pszichológusoknak és logopédusoknak ajánljuk.
Önmagunkban elmélyülten
A játékkötetek Klaus W. Vopel inspirációira épülnek, de adaptálásukban sok-sok kisgyermek és óvónő vett részt. Ezeket a szálakat fogta össze Gőbel Orsolya.
Csupa szépeket tudok varázsolni
...avagy, hogyan játsszuk a Varázsjátékokat?
"Majd 20 éve találtam rá a stresszoldó fantáziajátékokra. Meghívtam a gyerekeket játszani, és hosszú ideig csak hallgattam őket, hogyan jó játszani. Tanultam a játék nyelvét, a gyerekek kimondott és kimondatlan szavainak, mozdulatainak, érzéseinek jelentését. Mindeközben formáltam a játékokat, amiket a gyerekek maguk neveztek el Varázsjátéknak."
A fantázia tengerén
A kötetben található fantáziajátékok megmozgatják a gyermekek belső erőit, magával ragadó módon segítik őket önmaguk megismerése, elfogadása, értékelése felé, harmonikusabb, nyugodtabb kapcsolatot segítenek kialakítani az őket körülvevőkkel.
Leírás
A felsõoktatásban egyre többen teszik fel a kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlõdés hatékony útjai, keretei, feltételei? A társadalom részérõl is egyre határozottabban érezhetõ az igény a minõségi felsõoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság jelszavával kapcsolnak össze.
Kálmán Orsolya a tanulásközpontú felsõoktatás árnyalt, sok szempontú megközelítését mutatja be saját, átfogó jellegû kutatása és a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján. A felsõoktatás-pedagógiát gazdagító tudományos eredmények bemutatása mellett nagy hangsúlyt helyez arra, hogy könyve a felsõoktatásban dolgozó oktatók, illetve a fejlesztéseket tervezõ szakmai közösségek számára gyakorlati segítséget nyújtson.
Az egyetemi oktatás megújításának kulcsszereplõi az oktatók. Ezért a kevert és fejlesztés alapú kutatási metodológiára is építõ vizsgálatok fõ kérdése: hogyan gondolkodnak az egyetemi oktatók a tanulásközpontú felsõoktatásról, saját tanításukról, szakmai fejlõdésükrõl. A kötet kutatásai ezen belül foglalkoznak az oktatói identitás kérdésével, az oktatói kompetenciákkal, tanítási megközelítésekkel, a szakmai tanulás formáival és az oktatóközösségek tanulásának támogatásával.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kálmán Orsolya |
Megjelenés | 2021 |
Terjedelem | 228 oldal |
Kötészet | ragasztott, puhatáblás |
ISBN | 978-963-414-790-9 |