Hasonló termékek
Állami álomgyár
Gervai András az 1947 és 2000 közötti időszakot helyezi nagyító alá: különböző folyamatokat, alkotói pályákat, filmeket vizsgál dramaturgiai, társadalomtörténeti, szociológiai és szociálpszichológiai szempontból. Tanulmányaiban a filmesek és a hatalom közötti konfliktusokat, a filmkészítés társadalmi, politikai meghatározottságait elemzi, és azt, hogy az ideológia hogyan tükröződött a filmek tartalmában, üzenetében.
Bevezetés a drámapedagógiába
Elbeszélt múltjaink
A magyar történelmi dokumentumfilm útja
A magyar történelmi dokumentumfilm útja valamikor a hatvanas években kezdődött. A kádárizmus éveiben óriási szerepet játszott az elhallgatott közelmúlt feltárásában és tabuinak feltörésében, katalizátorként siettette a rendszer bukását. A társadalom ezekből a filmekből ismerhette meg múltját, értelmezéséhezinnen kapott segítséget.
A történelmi filmek szociológiája
Miért azonosulunk a Megáll az idő kamasz hőseivel? Miért dőlünk be Mel Gibson skótszoknyájának? Miért olyannak látjuk a múltat, amilyennek a Titanic vagy éppen a Csinibaba megmutatja? És fordítva: miért éppen olyannak mutatja, amilyennek képzeljük?
Mire való a színház?
Útban a theatrum theologicum felé
A színháztörténet modernitást lezáró műve, amely a színházat még Isten-kérdésnek fogja fel, minden bizonnyal Samuel Beckett Godot-ra várva című drámája, amely A játszma vége tökéletessé csiszolt metafizikai sakkjátékszínházban teljesedik be.
Filmrendszerváltások
Ez a könyv a rendszerváltás utáni két évtized magyar filmes rendszerváltásairól szól. Célkeresztjében a magyar film intézményi átalakulásai állnak, elemzései pedig azt járják körül, hogy ezek az átalakulások ilyen módon befolyásolták a hazai filmkultúrát, a filmkészítési trendeket.
Leírás
Eső. Telefon. Ez talán a két leggyakoribb történetvezetési trükk a játékfilmekben, ahol még sincsenek kőbe vésett szabályok.
Mitől és hogyan áll össze egy történet? Erre keresi a választ Kelecsényi László, Balázs Béla-díjas író, filmtörténész és dramaturg. Közérthetően, számos példával szemléltetve tekinti át a hangosfilm bő fél évszázadának (1930–1980) emlékezetes alkotásai alapján a történetszövés lehetséges szabályait. A szerző elkötelezett híve a filmművészet ötvenes–hatvanas évekbeli nagy korszakának. Elméleti alapozással, a társművészetek, főként az irodalom iránti odaadó figyelemmel próbál leszűrni szabályokat, következtetéseket.
A könyv széles olvasóközönséget céloz meg: használható a felsőoktatásban, de a filmművészet iránt érdeklődők is örömmel forgathatják.
A szerzőről:
(1947) író, film- és irodalomtörténész, egyetemi oktató 1978-ban doktorált az ELTE BTK-n esztétikából. 1979–1990 között a Mafilm Budapest stúdiójában dolgozott dramaturgként. 1990–1992 között, valamint 1995 óta szabadfoglalkozású író. Díjai többek között: Soros-ösztöndíj, Don Quijote-díj, Balázs Béla-díj. Mintegy 30 kötet szerzője.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kelecsényi László |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 180 oldal |
Kötészet | füles, kartonált |
ISBN | 9789634140436 |