Hasonló termékek
Osztják hősénekek
Kötetünkben két olyan hőséneket közlünk, melyek eddig csak Pápay kéziratos anyagában voltak ismertek. A Jégvárosi nép énekét Pápay 1899-ben Obdorszkban jegyezte föl egy igen tehetséges énekestől,
Papírfigurák
Filmszerű vizualitás, inszomniás fantáziák, spontán emlékképek, ironikus rezignáció, kísérteties zajok és szerelmi vallomások rajzolják meg a Gérecz Attila-díjas és Móricz-ösztöndíjas szerző második kötetének kontúrjait.
Fényre sötétedő
Mi jöhet az Istentelen színjáték (2007) után? A többi, néma csend. Ám „a költő ajkán” kimondhatatlan szavak „csörömpölnek” a csöndből: gyerekhalál, agónia, Golgota – és, igen: szerelem.
Milyen a magyar? - 50 hungarikum
A könyvet azoknak a Magyarországra érkező turistáknak vagy huzamosabb ideig itt tartózkodó külföldieknek ajánljuk, akiket érdekel a magyarság kultúrája és az útikönyvek mellett szívesen olvasnak egy kislexikont, vagy egyszerűen csak el szeretnének igazodni a mai magyar kultúrában, se ehhez az első viszonyítási pontokat keresik.
Canudos ösvényein
Márai Sándorral és Mario Vargas Llosával Euclides da Cunha nyomán
Canudos. A brazil történelem egyik különös helyszíne. 1896–97-ben több ezer vallási fanatikus lázadt fel itt egy megszállott prédikátor, a Tanácsadó vezetésével a hivatalos rend,a fiatal Brazil Köztársaság ellen.
Leírás
A magyar romantika képzőművészetét leggyakrabban a nagyszabású, fennkölt történeti festményekkel azonosítják; olyan alkotásokkal, amelyek a nemzetet mint közösséget szólították meg. Az egykorú műkritika fő vonulata ezt várta el a képzőművészettől de vajon a kritikusok elvárásai egybeestek a közönség ízlésével? Mit tudunk a reformkori közízlésről, és milyen egyéni befogadói stratégiák létezhettek a nemzeti művészet elvárásrendszerének árnyékában? Ez a könyv a műélvezet olyan formáit rekonstruálja, amelyek a műalkotást nem a közösséghez szóló nemzeti művészet, de nem is az érdekmentesen tetsző tiszta esztétikum, hanem például a rettegés, az izgalom, a szerelmi vágy fogalmi keretei között szemlélték. Eközben arra keresi a választ, hogy az európai romantika művészeti nézetei, motívumai mennyire voltak jelen népszerű formában a magyarországi közgondolkodásban, és hogyan befolyásolták a műalkotások értelmezését. Szó esik a magyar romantika rettenetes vonásairól, a romantikus művész lenyűgöző, de gyakran rémisztő alakjáról, valamint arról, hogy a reformkori lapok hogyan vontak párhuzamot szerelem és művészet között. Mindez pedig olyan képek elemzéséhez nyújt új szempontokat, mint Barabás Miklós Galambpostája, Borsos József Elégedetlen festője vagy Madarász Viktor A bujdosó álma című festménye.
Veszprémi Nóra 2014 óta az ELTE Bölcsészettudományi Kar Művészettörténeti Intézetének oktatója. Előtte a Magyar Nemzeti Galériában dolgozott szerkesztőként, majd főmuzeológusként. PhD-disszertációját 2012-ben védte meg az ELTE BTK Művészettörténeti Doktori Iskolájában. Kutatási területe a 19. századi magyar és osztrák vizuális kultúra, különös tekintettel a nemzeti identitástudat formálódásának képzőművészeti vonatkozásaira, illetve a biedermeier művészetére. Könyve jelent meg Barabás Miklósról (2009) és Madarász Viktorról (2014); a Magyar Nemzeti Galériában társkurátorként részt vett a Borsos József-életműkiállítás (2009; Békefi Eszterrel, Aczél Eszter Krisztinával és Farkas Zsuzsával), valamint a XIX. Nemzet és művészet: Kép és önkép című kiállítás (2010; Király Erzsébettel és Róka Enikővel) megrendezésében. Tanulmányai kiállítási katalógusok mellett a Művészettörténeti Értesítő, az Ars Hungarica és az Art Bulletin hasábjain jelentek meg.
Paraméterek
Oldalak száma | 240 |
Borító | PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT |
Súly | 420 gr |
ISBN | 9789632369631 |
Nyelv | MAGYAR |
Kiadás éve | 2015 |
Sorozat | Határesetek könyvek sorozat |