Hasonló termékek
A zenei hallás
E gyűjtemény olyan szerzők írásaiból válogat, akik elméleteikkel és problémaérzékenységükkel a zenei hallás tárgykörét gazdagították. Egyre árnyaltabbá váló kérdéseik és válaszaik meggyőzően mutatják a téma fontosságát és bőségét. Történeti vizsgálódás, gondolatkísérlet, zenei elemzés és kultúrszociológiai eszmefuttatás egyaránt található a kötetben. A téma megközelítésének változatossága azonban nem csak a műfaji eltérésekből fakad: zenetörténészek és zenetudósok mellett a 20. század néhány meghatározó zeneszerzője is kifejti nézeteit, hol határozott kiállást tanúsítva, hol higgadt értékelést nyújtva.
A reformáció örökségében élve
A Budapesti Károli Református Egyetem Hittudományi Karán a reformáció 500. évforduló tiszteletére szervezett konferencia tanulmánykötetének mottója is lehetne a dr. Bogárdi Szabó István püspök igei köszöntőjében megfogalmazott kijelentés: „Ha valamit meg kell tanulnunk a reformációból, akkor az éppen az, hogy egy tapodt at sem előrébb lépni, ha a múltat rózsaszín szemüvegén át nézzük; és az 500. évfordulón eléggé megkísért ez.”Kocsev Miklós dékán pedig köszöntőjében rámutatott, hogy a reformáció szellemi örökségében na gyszerű lehetőséget lát, amely éltető, előbbre visz és ebből az örökségből a következő nemzedékek is élni fognak. Az oktatókon (is) múlik, hogyan adják át az örökséget, hogy azok jó impulzusokat eredményezzenek.
Leírás
A tehetségsegítés mindig aktuális témája a hazai és a nemzetközi oktatáspolitikának, pedagógiának, hiszen folyamatosan új tehetség-ígéretek kerülnek a pedagógus szakma képviselőinek látókörébe. Ezen tehetséges fiatalok érdemesek a szakmai segítségnyújtásra. A felsőoktatásban működő tudományos diákkörök a nemzeti felsőoktatási törvényben, és a nemzeti felsőoktatási kiválóságról szóló kormányrendeletben is nevesített állami tehetséggondozási formák. Ezen önképzőköri forma célja, hogy a felsőoktatásban részt vevő hallgatók megismerjék a tudományos kutatómunka alapjait és módszereit, hogy bekapcsolódjanak egy-egy szakterület kutatásaiba, valamint a tudományos életbe.
Jelen tanulmánykötet arról tesz tanúbizonyságot, hogy a pedagógusképzésben résztvevő hallgatók érdeklődési köre szerteágazó, sokszínű munkájuk több szakterületet érint. A kötetben olvashatunk az ember és természet kapcsolata, a hitélet és pedagógia, a neveléselmélet- és pszichológia tudományterületeiről is dolgozatokat. Ezeket előbb intézményi keretek között zajló konferencián hallgathattuk meg, majd többük a zsűri döntése alapján az országos fordulón is bemutatásra került.
A kötet szerzőinek közös ismérve a szorgalom és a kitartó munka; a tudományos munka iránti hit és alázat.
Kovács-Veréb Lilla
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kovács Tibor Attila |
megjelenés | 2019 |
méret | 148×210 mm |
terjedelem | 230 oldal |
kötés | ragasztókötött |