Hasonló termékek
Pragmatika a Magyar mint idegen nyelv oktatásában
Gépiesség és kreativitás a fordítási piacon és a fordításoktatás különböző szintjein
A magyar írás és olvasás tanítása – az alfabetizálás folyamata
Leíró grammatikai ismeretek
Mérés és értékelés: Magyar mint idegen nyelv
Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek
Jegyzetünkben az olvasó megismerkedhet a különböző tanulói csoportokkal és sajátosságaikkal. Bemutatjuk a nyelvtanítás–nyelvtanulás mint összetett folyamat komplex modelljét, amelyben kitérünk annak központi elemére, a motivációra is. A továbbiakban a kommunikatív kompetencia fogalmát járjuk körbe, majd a nyelvi készségek osztályozását vázoljuk fel. A kommunikatív kompetencia fejlesztésének lehetőségeként a dialógus alapú nyelvoktatásról olvashatunk bővebben. Végül a jelenleg elérhető tankönyveket és tananyaggyűjteményeket vesszük számba, és a hiányzó tankönyvtípusok azonosításával lehetséges jövőbeli kiadványok tervét villantjuk fel.
Leírás
A könyv társas-kognitív keretben a szöveg–szövegtípus, majd a szakszöveg–szakszövegtípus kérdésköréből kiindulva, a szakszöveg fogalmának az intézményesített és a tapasztalati alapú tudásösszetevőit elemezve alkotja meg a szakszöveg-tipológia elméleti keretét és tesz javaslatot a vizsgálatok kiindulópontjaira. A szakszövegalkotást befolyásoló tényezők kifejtése, valamint a vizuális elemeknek a szakszövegekben való funkcionálása mellett a hétköznapi beszédműfajokba sorolható szakszövegek közül a kereskedelmi forgalomba kerülő termékekhez készült szakszövegtípusokat kvalitatív elemzésekkel vizsgálja. Ezen kategóriákkal kapcsolatban az ételrecept (konyhai recept) vizsgálatát is elvégzi, bemutatva, miként érintkezhetnek egymással eltérő diskurzustartományokhoz kapcsolódó szakszövegtípusok. A tudomány szakszövegeit kvantitatív esettanulmányok keretében vizsgálja, elsősorban e szakszövegekben működő szubjektivizációt előtérbe helyezve, illetve a metapragmatikai tudatosság eszközeire koncentrálva. Ezt követően a metapragmatikai reflexiók elemzéséhez szorosan kapcsolódva, a tudomány szakszövegeiben zajló tudáskonstruálásra jellemzővé váló idézést vizsgálja. Mindezen elemzésekkel a könyv a szakszövegek kategóriákba rendeződését, illetve e kategóriák érintkezését mutatja be, elemezve a szakszövegtípusokra jellemző összetevőket, valamint azok működését.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Csontos Nóra |
Megjelenés | 2020 |
Méret | 158×226 mm |
Terjedelem | 246 oldal |
Kötés | ragasztókötött |