Hasonló termékek
Az értelmezés szükségessége
Tanulmányok Kertész Imréről
A Dajka Gábor Társaság által 2002 tavaszán rendezett konferencia anyagára alapozó kötet a legifjabb irodalmárnemzedék Kertész-képébe nyújt bepillantást, bizonyítva, hogy az immár Nobel díjas szerző a hivatalos elismerés előtt is népszerű kutatási téma volt a fiatalok körében - miközben a konferenciához hasonlóan a kötetben is szerepet kap egy-egy valamivel idősebb pályatárs (Margócsy István, Schein Gábor).
Apám (2. kiadás)
Átszállás Zürichben
Kosztolányi bolgár kalauzát egy genfi diáklány elviszi Strasbourgba, hogy a mi Dezsőnk tinédzser lányoknál aratott sikere gyógyír legyen egy boldogtalan szerelemre… Halott anyjának varrógépe helyett gazdátlan kutyát visz magával Budapestről Texasba a magyarul nem tudó, Amerikába szakadt hazánkfia...
Magyar versek
A kötetben Sajó László Soros-, Déry- és Nagy Gáspár-díjas költő azon sokszor éles hangú, olykor kíméletlen verseit válogatta össze, amelyekben egy-egy magyar költő életére és halálára reflektál, Jannus Pannoniustól egészen Utassy Józsefig.
Tájkép tóval
Az 1950-es évek Gallyasfalván, a lélegzetelállító aprólékossággal ábrázolt kis bányászfaluban, valahol a Pilisben. Hoportyán, a narrátor és gyermekkori szerelme, Kata a falu perifériáján nevelkednek és érkeznek el a felnőttkor küszöbére. Itt keveredik szerelembe a vonzó és fiatal kata és Suba, aki a filmgyárban kaszkadőrként alkalmi munkákból tartja el magát. Suba a forradalom után menekül Gallyasfalvára, és elhiteti a szép hangú lánnyal, hogy a fővárosban énekesi karrier vár rá....
A Kisfa galeri
Rend és káosz, bűn és bűnhődés, szerelem és gyűlölet, élet és halál: e fogalmak falainak rendre „biztosítókötél nélkül” ütköztek neki a könyv szereplői, és sokan nagy árat fizettek érte.
Leírás
Pilinszky János életművében az 1970-es években bekövetkező változás Franciaországhoz kötődik annak a három területnek köszönhetően, amelyet Pilinszky Franciaországban fedez fel: Simone Weil munkássága, a színházfelfogása számára modellként szolgáló liturgia megújulása, valamint Robert Wilson színháza.
Az én meghaladásának vagy visszateremtésének (dekreáció) fogalma köré felvonultatott szellemi hagyomány Simone Weil mesterénél, Alainnél, s annak mesterénél, Jules Lagneaunál is fellelhető. Az én meghaladásának színrevitele a Gondolat színháza a mallarméi értelemben, egyfajta papírszínház, Pilinszky János szavaival élve. A könyv tanúsága szerint Pilinszky 1971-ben Robert Wilson A süket pillantása című előadásában saját az írnok alakjának visszateremtettségéhez illő mozdulatlan poétikáját fedezi fel, valamint a hozzá tartozó figyelem természetes állapotának fontos alkotóelemét jelentő tartam képekbe öntését.
Pilinszky színházi szövegei sokat merítettek saját költeményeinek egyedi technikájából. Inkább színházi poétikát dolgozott ki, mintsem teatrológiát. Elemzéseink szerint dramaturgiája Simone Weilből, némileg Grotowskiból és főleg a fiatal Robert Wilsonból táplálkozik. A könyv ebben a gondolatkörben eddig kiadatlan forrásokat is feldolgoz.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Sepsi Enikő |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 238 oldal |
Kötészet | kemény kötés |
ISBN | 9789632369723 |