Hasonló termékek
Gondolkodom a nevelésről
A gyerekek között — szülőként, pedagógusként a munka során — könnyen elveszíthetjük a fonalat, eltévedhetünk; indulataink, beidegződéseink nehezít¬hetik a helyzetek, kapcsolatok megértését, eredményes kezelését. A nevelésről való gondolkodás (annak eredményeképpen a neveléssel kapcsolatos fogalmak — a gondolkodás viszonyítási pontjai) segíthetik a gyakorlat problémáit értel¬mezni, segíthetnek tájékozódni a mindennapok pedagógiai történéseiben, és segíthetnek a helyzeteknek megfelelő lehető legjobb megoldások megtalálásában.
Amikor a gyermek megjelenik - 3. kötet
Françoise Dolto, a gyermeklélektan egyik legnagyobb hatású és formátumú személyisége. A France Inter rádiócsatornán vezetett műsora inspirálta az Amikor a gyermek megjelenik könyvsorozatot, melynek ez a záró kötete.
Drog, család, személyiség
A kötetben bemutatásra kerülő kutatás célja a droghasználat, elsősorban az illegális drogok használatának hátterében megbúvó néhány személyiségpszichológiai és családi tényező feltárása, elemzése volt. A kutatás során elsősorban arra kerestem a választ, hogy mi a droghasználat funkciója a személy életében. Ezen kérdés megválaszolásakor, nem titkoltan, éltem azzal az előfeltevéssel, hogy amennyiben a droghasználatot értékmentes jelenségként próbáljuk értelmezni, akkor felfedezhetjük annak logikáját, racionalitását.
On Emotions - A Developmental Social Constructionist Account
This book is part of an exciting new movement in psychology that links issues of emotion, identity, discourse and development. Meshing a social constructionist account of emotion with the emirical examination of language development follows in the tradition of language socialization research and Bodor's work positions the field of developmental psychology in ways that will lead to whole new ways of problem setting in years to come. - Nancy Budwig (Professor, Department of Psychology Associate Provost, Dean of graduate Studies Clark University).
A logika egyedfejlődése és szociológiája
Mikortól és honnan tudják a csecsemők, hogy a tárgyak akkor is léteznek, ha éppen nincsenek velük perceptuális kapcsolatban? Mikortól és miként tulajdonítanak konzisztenciát a másik személy vélekedésrendszerének a gyermekek?
Leírás
Keveset tudunk arról, hogyan bátortalanítja el a műszaki és természettudományok iránt érdeklődő lányokat a társadalmi környezet: a szülők, a középiskolai és egyetemi tanárok, az elvárások vagy éppen az egyetemre járó fiúhallgatók, majd pedig a férfiakra szabott munkahelyi környezet. Ez a könyv arról szól, hogy miért tanul kevés lány műszaki és informatikai területen, milyen vélekedések vannak a nemek eltérő pályaválasztásáról, a nemi jellegzetességekről és szerepekről, illetve a támogató intézkedésekről. A kutatás a hazai műszaki felsőoktatás egyik meghatározó, nagy hagyománnyal rendelkező intézményében zajlott. Azt vizsgálom, hogy az adott szervezetben mi jellemzi a nemi rendet strukturális szempontból (azaz milyen a női hallgatók kisebbségi és alárendelt pozíciója), és milyen nemi kultúra domináns. A kutatás során hallott vélemények gyakran ellentétbe állították a fiúkat és a lányokat (szorgalmas lányok hanyag fiúk, magolós lányok kreatív fiúk). A lányokat általában nem az intellektuális képességeikért, hanem szorgalmuk, kitartásuk, céltudatosságuk és összeszedettségük miatt, illetve közösségi készségeikért dicsérték. Az oktatók szerint a külvilágot az jellemzi, hogy a lányokat a sztereotip pályák választására ösztönzik, az otthoni munkamegosztásban is egyenlőtlen a helyzetük, az anyaság pedig végképp lehetetlenné teszi számukra, hogy klasszikus műszaki vagy informatikai karrierben gondolkodjanak. A megkérdezett tanárok ritkán gondolták úgy, hogy a kérdésben az egyetemnek bármilyen tennivalója lenne.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Nagy Beáta |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 202 oldal |
Kötészet | puhatáblás, ragasztókötött |
ISBN | 9789632369396 |