Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Fontosabb változások a tanügyi és a közoktatást érintő munkajogi szabályozás terén.

A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Fontosabb változások a tanügyi és a közoktatást érintő munkajogi szabályozás terén.

A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron
25%
3.600 Ft 2.700 Ft
Menny.:db

A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi.

Többet a könyvről
Elérhetőség:
Raktáron

Hasonló termékek

Túl a szegregáción

Kategóriák burjánzása a magyar közoktatásban

Minél korábban felismerjük, mi akadályozza egy gyerek fejlődését, annál jobbak lesznek az esélyei? Minél tovább marad óvodában, annál jobban teljesít az iskolában? Minél egyénre szabottabb a fejlesztés, annál hatékonyabb? Minél többféle iskola és tagozat közül lehet választani, annál több lehetőséget kapnak a gyerekek? Minél pontosabban ismerjük az egyéni fejlődési ütem szakaszait, annál jobb oktatást tudunk biztosítani? Minél több szakember minél precízebben állapítja meg a gyerek "nevelési igényét", annál jobb fejlesztésben részesülnek?

2.800 Ft 2.100 Ft

Bildung – Neveléstudományi és filozófiai megközelítések

A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be német nyelvterületen.

 

2.590 Ft 1.942 Ft

A magyar neveléstudomány és a filozófia

A kötet a magyar neveléstudomány és a filozófia kölcsönviszonyát mutatja be a 19. század elejétől a 20. század második feléig. A tanulmányok egy része szélesebb történeti kontextusba helyezi e kérdést, elsősorban a német pedagógiai és filozófiai gondolkodáshoz fűződő gazdag kapcsolatok kerülnek bemutatásra.

 

2.590 Ft 1.942 Ft
Gyártó: Lázár Imre

A nevelés kozmológusai

Karácsony és Kodály a néplélektani megközelítés jegyében a pedagógia és antropológia között rejtett közös keretet teremtett, és ez a keret tanítványaik révén is életképesnek bizonyult a hivatalos pedagógia körein belül és kívül, de e modell általános érvényét bizonyítja Németh László pedagógiájának sikere is, még ha tárgya folytán másképp is jutott ez érvényre. Szellem, lélek és az anyagi világ egysége, hármasságában is egységes antropológiai vállalkozás: az ontológiai helyreállítás pedagógiája. Egy közösség sorsa áll vagy bukik rajta, de nyertesei mindig személyek, a tanítványok.

2.900 Ft 2.175 Ft

Leírás

A jogi norma lényegéből fakadóan absztrakt módon fogalmazza meg a szabályt, a jogalkotói szándék néha mögöttes tartalmú, mely értelmezési problémákat generálva a gyakorlati jogalkalmazás számos területét nehézkessé teszi. A tanügyigazgatás különböző szintjein dolgozó szakemberek számára elsődleges fontosságú a jogszerű és szakszerű nevelési-oktatási tevékenység végzése szempontjából, hogy világosan és egyértelműen tájékozódjanak a jogszabályi előírásokról, azok változásairól. A tanügyigazgatás az a területe a közoktatásnak, melyhez bizonyos fokig annak minden szereplője kötődik: a fenntartó, mely a közoktatási intézmény működtetésének feltételrendszerét biztosítja, a tanulói jogviszonyt létesítő igazgató, az operatív vezetést végző intézményi menedzsment,s a pedagógus, hiszen ő is nap mint nap jogi tények sorát valósítja meg a nevelő -oktató munkája révén, gondoljunk a tanulók előmenetelének értékelésére, a tartalmi szabályozók meghatározására, a továbbtanulás előkészítésére, melyeknek tanulói jogviszonyt alakító relevanciája nyilvánvaló. A munkajogi szabályozás szintén lényegi része a közoktatás működésének, a közalkalmazottakra vonatkozó jogszabályok, azok dinamikus változásai naprakész felkészültséget igényelnek a jogalanyoktól: munkáltatótól és közalkalmazottól egyaránt. A szerző – aki gyakorló pedagógusként, intézményvezető-helyettesként a napi realitások szintjén ismeri e nehézségeket, s szakértői praxisából fakadóan széles rálátása van a magyar közoktatásra – művével igyekszik didaktikusan, érthető és világos nyelven kommentálva elmagyarázni a bonyolult és szerteágazó jogszabályi változások lényegét, s a teendőket melyek abból fakadnak. Mindezt mégsem egyszerűen jogi szakkönyv formájában: a normaszöveg-változások jól nyomon követhető, forrásokkal alátámasztott vázlata, a két meghatározó ágazati jogszabály teljes – változásokkal inkorporált – hatályos szövege sokkal inkább kézikönyv jelleget ölt. Tartalmas és hasznos olvasmánya lesz e könyv mindazoknak, akik szeretnének többet tudni a közoktatási intézmények működését meghatározó jogszabályi változásokról, közérthető,szemléletes formában, a napi alkalmazás szintjére optimalizáltan, mintegy iránytűként használva a jog útvesztőjében.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Kozák András
Megjelenés 2010
Terjedelem 403 oldal
Kötészet kartonált
ISBN 9789632363363

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Ajánljuk még

Arrow Forward