Hasonló termékek
Fogva tartott gondolatok
A könyv, amit az olvasó most a kezében tart, egy missziós munka terméke, melynek célja, hogy társadalmunkat megismertessük a fogva tartottak gondolataival, ezeken keresztül pedig a börtönártalmakkal, és így megpróbáljuk egy kicsit áttörni az úgynevezett civileket és az elítélteket elválasztó falat. Az általunk feldolgozott anyagokat a fogva tartottaktól személyesen gyűjtöttük a spontán szövegíratás módszerével. Ezeket a fogalmazásokat felhasználva szociálpszichológiai és nyelvészeti szempontból vizsgáljuk a börtönártalmakat.
Széchenyi elájul
Pszichotörténeti tanulmányok
Az 1997-ben fiatalon elhunyt Lackó Mihály a filológia, kivált a narráció elemzés, továbbá a pszichológia, valamint a megközelítésmódjainak egyéni ötvözésével hívta fel magára a szakmai közvélemény figyelmét. Pszichotörténeti kutatásai során elsősorban két 19. századi történelmi személyiség, a politikus-historikus Grünwald Béla és a legnagyobb magyar, gróf Széchenyi István politikai, szellemi és lelki portréját rajzolta meg kivételes pszichológiai érzékenység kíséretében.
A szív érintése
A könyv egy ötkötetes sorozat negyedik darabja, Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket az élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli perceket jelenthetnek a családi környezetben, az egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai, iskolai csoportokban egyaránt.
On Emotions - A Developmental Social Constructionist Account
This book is part of an exciting new movement in psychology that links issues of emotion, identity, discourse and development. Meshing a social constructionist account of emotion with the emirical examination of language development follows in the tradition of language socialization research and Bodor's work positions the field of developmental psychology in ways that will lead to whole new ways of problem setting in years to come. - Nancy Budwig (Professor, Department of Psychology Associate Provost, Dean of graduate Studies Clark University).
Gondolkodom a nevelésről
A gyerekek között — szülőként, pedagógusként a munka során — könnyen elveszíthetjük a fonalat, eltévedhetünk; indulataink, beidegződéseink nehezít¬hetik a helyzetek, kapcsolatok megértését, eredményes kezelését. A nevelésről való gondolkodás (annak eredményeképpen a neveléssel kapcsolatos fogalmak — a gondolkodás viszonyítási pontjai) segíthetik a gyakorlat problémáit értel¬mezni, segíthetnek tájékozódni a mindennapok pedagógiai történéseiben, és segíthetnek a helyzeteknek megfelelő lehető legjobb megoldások megtalálásában.
Leírás
L'Harmattan–Könyvpont közös kiadás
Mikortól és honnan tudják a csecsemők, hogy a tárgyak akkor is léteznek, ha éppen nincsenek velük perceptuális kapcsolatban? Mikortól és miként tulajdonítanak konzisztenciát a másik személy vélekedésrendszerének a gyermekek?
Az újabb kísérleti eredmények fényében mi tartható és mi nem a klasszikus piaget-i nézetekből? Hogyan értjük meg a saját lelkiállapotainkat és egy másik személy elméjét? Mit is tudunk a naiv tudatelmélet idegrendszeri alapjairól? Milyen rejtett lélektani ismertek húzódnak meg a nyelvben? Mi a tudat? Hogyan hat a kultúra a megismerésre? Többek között efféle kognitív pszichológiai, megismeréstudományi kérdésekkel és problémákkal találkozhat az olvasó a kötetben, amely a szerző utóbbi másfél évtizedben írt fontosabb munkáit és empirikus beszámolóit tartalmazza. A könyvet a megismerés iránt érdeklődő pszichológia, filozófia, szociológia és pedagógia szakos hallgatók, illetve ezen tudományterületek már végzett szakemberei és a kogníció iránt fogékony laikusok egyaránt haszonnal forgathatják.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kiss Szabolcs |
Megjelenés | 2015 |
Terjedelem | 180 oldal |
Kötészet | ragasztókötött, puhatáblás |
ISBN | 978-615-5436-06-2 |