Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elérhetőség:
Raktáron

A tanárok helye

20%
2.700 Ft 2.160 Ft
Menny.:db
Elérhetőség:
Raktáron

Hasonló termékek

Gyártó: Kovács I. Gábor

Elitek és iskolák, felekezetek és etnikumok

Társadalom- és kultúratörténeti tanulmányok

 

 

3.900 Ft 3.120 Ft
Gyártó: Vidacs Bea

Egy szebb jövő képei - Futball a kameruni közgondolkodásban

A szerző 1994 és 2006 között 28 hónapon keresztül végzett kulturális antropológiai terepmunkát a közép-afrikai Kamerunban, a kameruni futball társadalmi és politikai jelentőségét vizsgálva. Bár a könyv témája a futball, a szerző valójában a kérdések ennél sokkal szélesebb spektrumát tárgyalja. Bemutatja, hogy milyen kölcsönhatásban állnak egymással a helyi, nemzeti és globális társadalmi, kulturális, gazdasági és politikai tényezők.

2.100 Ft 1.680 Ft
Gyártó: Nyírő Miklós

Medialitás, eseményontológia, gyakorlat

Hermeneutikai útkeresések

2.990 Ft 2.390 Ft
Gyártó: Lévai Csaba

A republikanizmus-vita

Vita az amerikai forradalom eszmetörténeti hátteréről

3.250 Ft 2.600 Ft
Gyártó: Szilágyi Zsolt

Föld és hatalom

Kecskeméten a 20. század elejére olyan kedvező birtokstruktúra alakult ki, amely alapját képezte a kibontakozó exportpiacnak. Ez és a település török kori múltja olyan képzetet keltett a kortársakban, mintha a város gazdag lenne, amihez felfokozott elvárások egész sora társult. 

 

4.990 Ft 3.990 Ft
Gyártó: Perényi Roland

A bűn nyomában

A budapesti bűnözés társadalomtörténete 1896-1914

A könyv arra a kérdésre keresi a választ, hogy 1896 és 1914 között hogyan jelent meg a hivatalos jogi, rendőri, kriminológiai, valamint a társadalmi diskurzusban a modern nagyvárosi bűnözés kérdése. A statisztikusok már a 19–20. század fordulóján megkísérelték a bűnözés mutatóinak elemzését, s ekkor jött létre a bűnözéssel foglalkozó tudomány, a kriminológia is. A rendőrség bűnözőképét ugyanakkor egyértelműen a „rovott múltúak” koncepciója határozta meg.

 

3.100 Ft 2.480 Ft

Zenei hálózatok

A kötet társadalomtudományos alapossággal, egyben közérthető módon, magyar nyelven elsőként írja le és elemzi az új média térhódítása által meghatározott közegben átalakuló zenei közösségek dinamikáját és működését, illetve a tágabb kontextust adó kulturális és zenei trendeket. Az egyes tanulmányok egyúttal reflektálnak azokra a párhuzamos, kortárs zenei közösségi, történeti folyamatokra is, amelyek az átstrukturálódó médiatér legnépszerűbb kommunikációs csatornáitól távolabb zajlanak a legkülönbözőbb műfajokhoz kötődve, az elektronikus zenétől kezdve a black metalon át egészen a világzenéig.

4.000 Ft 3.200 Ft

Gépérzet

Interfész, interakció, navigáció

Miért tudja egy fél éves gyerek feloldani a billentyűzárat az iPhone-on és miért bizonytalanodik el sok gyakorlott felhasználó is, ha egy hibaüzenet után az ok és a mégsem gombok között kell választania? A válasz mindenképp az eszköz és a felhasználó közötti interakcióban keresendő: hogyan épül föl egy interfész, hogy érzékeljük, hogy értelmezzük, milyen lehetőségeket kínál, és válaszainkat hogyan tudjuk a felületen keresztül közölni a számítógéppel. Ez a könyv azoknak szól, akik szeretnék megismerni és elemezni az ember és a számítógép közötti kommunikációs folyamatot, túllépni a hétköznapi kattintások unalmas világán, megismerni a gépekkel való interakció történetét és bepillantást nyerni annak lehetséges fejlődési irányaiba.

2.800 Ft 2.240 Ft

Leírás

Kutatásunk ​eredményei cáfolják a nemzetközi szakirodalom néhány máig közkeletű megállapítását a magyarországi (és általában a kelet-közép-európai) professzionalizációról és modernizációról. Egyrészt csak nagyon korlátozottan beszélhetünk megkésettségről, ha a folyamatok magyarországi menetét vizsgáljuk, másrészt az is világos, hogy a tárgyalt összehasonlításban nem érvényes a backwardness-tézis másik alapgondolata sem, miszerint a kontinentális Európa professzionalizációs folyamatai a temporális különbségektől eltekintve azonosak. A magyarországi középiskolai tanárok professzionalizációja nem volt sem gyorsabb, sem lassúbb, sem jobb, sem rosszabb, mint poroszországi társaiké, a közel azonos alapokról indulva egyszerűen más irányt vett. Úgy tűnik tehát, hogy a 19. század második felére Magyarországon a középiskolai tanársággal létrejött egy olyan modern értelmiségi csoport, melynek énképében és egyesületi (közösségi) fellépésében az állam mellett a saját szaktudására épülő autonómia és függetlenség is fontos szerepet játszott, és ennek mértéke lényegesen különbözött poroszországi társaiétól. Az eredmény érdekességét csak fokozza, hogy az államtól való függetlenségét hangsúlyozó és gyakorló magyarországi tanárság az állam modernizáló szándékának és lépéseinek köszönhette létrejöttét.

Keller Márkus (1974) az Eötvös Loránd Tudomány-egyetem, a Katholische Universität Eichstätt, a berlini Humboldt Universität és az Universität Wien hallgatójaként folytatta történelmi, szociológia és pszichológiai tanulmányait. 2001 és 2004 között az ELTE BTK Gazdaság- és Társadalomtörténeti Doktori Programjának volt ösztöndíjas hallgatója. 2004 és 2007 között a Berliner Kolleg für Vergleichende Geschichte Europas ösztöndíjasaként végzett kutatásokat a német és a magyar társadalomtörténet témakörében. Jelenleg az 1956-os Intézet tudományos munkatársa. Publikációi jelentek meg a német és magyar társadalomtörténet, az összehasonlító történetírás módszertana, az 1956-os forradalom és az oral history témakörében.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Keller Márkus
Megjelenés 2010
Terjedelem 288 oldal
Kötészet ragasztott, puhatáblás
ISBN 9789632362489
Sorozat A múlt ösvényén sorozat
Arrow Forward