Hasonló termékek
A lélek színháza
A könyv megszólítja az olvasót, és azt közvetíti, hogy a lélek színháza a mintha térben zajlik, a kétszemélyes terápiában a résztvevők kapcsolati terében, a pszichodrámában pedig a játéktérben, ahol a problémahozó a saját története főszereplőjévé válik, csoporttársai pedig élete egyéb szereplőit jelenítik meg, játsszák el számára. A rendező kísérő és alkotótárs a folyamatban.
Lotilko szárnyai
TERÁPIÁS TÖRTÉNETEK ÉS MESÉK TRAUMÁT ÁTÉLT GYEREKEKNEK
A Mosoly Alapítvány módszertani kiadványsorozatának második kötetét a terápiás hatással bíró népmeséknek szenteltük. Olyan történeteket válogattunk a könyvbe, melyeket traumát átélt gyerekeknek mesélhetnek a szülők vagy a különböző területekről érkező szakemberek.
A japán modernizáció ideológiája
FARKAS MÁRIA ILDIKÓ egyetemi docens történelem, angol és japán szakon végzett az ELTE-n, majd történelemtudományból szerezte meg PhD fokozatát. A KRE BTK Keleti Nyelvek és Kultúrák szak oktatója, oktatási és kutatási területe a modern japán történelem, a japán-magyar kapcsolatok története, a japán kultúrtörténet és összehasonlító kultúratudomány.
Bevezetés a drámapedagógiába
A tudattalan testkép koncepciója és művészetterápiás vonatkozásai
A testünk révén kapcsolódunk a világhoz, és ez a testek között fennálló szociális viszony Maurice Merleau-Ponty „testköziség” fogalmával ragadható meg. Tapasztalatok alapján a pszichés fejlődés összefüggésbe hozható a testi elakadásokkal.
Az erkölcsi nevelés új perspektívái
"A különböző nézőpontú pedagógiai-szakmai viták erőterében igen fontosnak és szükségesnek tartom azt, hogy a társadalom jövőjét is formáló erkölcsi nevelés kérdéseiben az Olvasót egy szerteágazó és izgalmas szellemi kalandra hívjam."
Dr. Pálvölgyi Ferenc
Költészet és ritualitás a kortárs magyar színházban
Vidnyánszky Attila és Visky András színházi világa
Leírás
Számos mulasztás, elmaradó vagy elégtelen társadalmi gondoskodás következménye, hogy 12 és 18 év közötti fiatalok bűnelkövetővé válnak és javítóintézetbe kerülnek. A javítóintézetek e társadalmi mulasztások utolsó korrekciós esélyei lehetnek. Korántsem magától értetődő azonban, hogy egy zárt intézetben, ahol a fiatalok nem önszántukból, hanem kényszerből tartózkodnak, miképp lehet értéket teremteni, miképp lehet eredményeket elérni, miképp lehet a támogatás legjobb formáit megtalálni és alkalmazni. Nem véletlen, hogy sokakban felmerül a kérdés, hogy vajon lehet-e segítő munkát végezni ilyesfajta rendszerben, másokban pedig, hogy egyáltalán kell-e...
2017 és 2021 között a szociodráma módszerével tartottunk csoportokat a Budapesti Javítóintézetben. A fejlesztő munkába a növendékekkel az intézetben napi szinten dolgozó segítőket is bevontuk. E munka tapasztalatait foglalja össze könyvünk, bemutatva azt is, hogy milyen hatásokkal járt a kreativitás, a motiváltság, a cselekvő- és alkotóképesség felélesztésén alapuló módszertan alkalmazása egy hierarchikus, zárt, totális rendszerben.
Kötetünk a PERFORMERS kiadványsorozat részeként jelenik meg, és az intézményi szociodrámát bemutató könyvek sorába illeszkedik. A nemzetközi sorozat életre hívói mind gyakorló szakemberek, akiknek célja, hogy Moreno módszere, a szociodráma Európa-szerte minél több közösséghez eljuthasson. A szociodrámát mindannyian kiváló eszköznek tartják a sérült társas viszonyok gyógyítására, az együttélés élhető formáinak kidolgozására, az intézmények fejlesztésére. A könyvsorozat szemléletet, módszert, eszközöket, példákat kínál az oktatás, a szociális ellátás, a közösség- és szervezetfejlesztés területein dolgozóknak, illetve minden, a helyi és globális közösségeink fenntartható működése iránt elkötelezett olvasó számára.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Pados Eszter,Horváth Kata,Janda Zsuzsa |
Megjelenés | 2022 |
Terjedelem | 213 oldal |
Kötészet | kartonált |
ISBN | 9789634148784 |