Hasonló termékek
Elmefilozófia
Szöveggyűjtemény
„A pszichológus különféle kísérleteket végez, és kísérleteinek eredményeire támaszkodva elméleteket alkot az elme működését illetően. A filozófus nem végez kísérleteket, legfeljebb gondolatkísérleteket. Kísérletezés helyett az elmével kapcsolatos legtermészetesebb meggyőződéseinkbõl indul ki, és egyrészt azt vizsgálja, hogy pontosan hogyan kell érteni e természetes meggyőződéseinket, másrészt pedig azt, hogy ezek hogyan egyeztethetők vagy épp nem egyeztethetők össze az elmével kapcsolatos neurofiziológiai, és egyáltalán a világról alkotott természettudományos ismereteinkkel.”
Lét és esemény
...az 1988-ban megjelent Lét és esemény nagyszabású kísérlet a matematika legújabb eredményein alapuló filozófiai ontológia - vagy éppen Lacan, Derrida, Deleuze és más kortárs gondolkodók filozófiai felismerésein alapuló matematikai ontológia? - kidolgozására. Amint azt az előző mondat kérdőjele is mutatja, a mű továbbgondolásra érdemes kérdések sokaságát veti fel.
A lét és a semmi
A lét és a semmi című mű 1943-ban jelent meg, lezárva Sartre első filozófiai korszakát, s egyszersmind meg nyitva egy újat az ekkorra már kibontakozó francia fenomenológia és saját filozófiai életútja számára is. Sartre az egyik legfontosabb szereplője volt ennek a kibontakozó francia mozgalomnak, mint ahogy azoknak a konfrontációknak is, amelyeken a fenomenológia a második világháború utáni időszakban keresztülment.
A teoretika
Török-Szabó Balázs második könyve arra tesz kísérletet, hogy válaszokat találjon ezekre a kérdésekre. Olyan kérdésekre, melyek minden ember életében jelen vannak, mindenkit foglalkoztatnak – így a válaszok is mindenkiről és mindenkinek szólnak.
Személyes valóság
A személyes valóság fogalma a személyes tudás mögött álló emergentista ontológiai meggyőződést fejezi ki. Polányi Mihály a Személyes tudás című fő művében amellett érvelt, hogy az az ideál, amelyet objektív tudásnak tekintünk, hamis nincs minden kétséget kizáró tudományos módszer. Ebből azonban nem következik, hogy az emberi tudás szubjektív lenne pl. mindössze relatív társadalmi konstrukció , ugyanis az ember evolúciós gyökereinek köszönhetően olyan hallgatólagos képességekkel, intellektuális és erkölcsi közszenvedélyekkel rendelkezik, amelyek képesek föltárni számára az igazságot. Az emberi tudás ennek megfelelően se nem objektív, se nem szubjektív, hanem személyes.
Leírás
Une série de conférences a été lancée en Hongrie en 2004 avec le titre In memoriam Jacques Derrida. Le présent volume offre une sélection des interventions tenues en français par des spécialistes internationaux de l’oeuvre de Derrida dans le cadre des séances scientifiques organisées chaque année. Tout comme la déconstruction ne se limite pas à la philosophie, à la théorie littéraire ou aux sciences humaines prises dans un sens plus vaste, les cinques chapitres du volume se concentrent sur trois grandes thématiques du philosophe : sur la métaphysique et l’épistémologie, sur l’éthique et la politique, et sur les arts et la littérature. Ces études ont comme objectif de montrer quelles postures le philosophe a prises concernant les différents domaines de réflexion et comment les Derridiens de nos jours les interprètent. A part l’interprétation de la contribution derridienne à toutes ces disciplines, ils fournissent de nouvelles perspectives et montrent ainsi comment son oeuvre continue à vivre après sa mort.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Jolán Orbán,Anikó Radvánszky |
Megjelenés | 2019 |
Terjedelem | 282 oldal |
Kötészet | kartonált |
ISBN | 978-2-343-18078-6 |
Sorozat | A propos |