Hasonló termékek
Merre tovább kántorképzés?
De – amint a konferenciánk vitaindító előadásaiban olvasható –, a felvetett problémák megoldása, így a kántorképzés jövőjének rendezése is azon múlik, hogy az egyház felismeri-e, hogy lényegében mindez a saját jövőjéről, a rendelt idő felismeréséről is szól! Őszintén és szigorú szeretettel megfogalmazott – nem csak szakmai – gondolatainkat tartalmazza e kötet, mely segítség kíván lenni, helyes döntések meghozatalában.
Akadályverseny - Szabadság-projekt az iskolában
A történet egy fiktív iskolában játszódik, melynek tanári karát színészdrámatanárok, diákjait pedig a játékban résztvevő osztály tanulói alakítják. A játék során az osztály egy sikeres pályázaton azt a lehetőséget nyeri, hogy az iskola egy központi falára képet festhet a szabadság témájában.
A szív érintése
A könyv egy ötkötetes sorozat negyedik darabja, Klaus W. Vopel ötlete alapján született meg, akinek képzeletjátékait dr. Gőbel Orsolya adaptálta. Több mint tíz éve szülők, pedagógusok, pszichológusok játsszák ezeket a játékokat, és biztatják a gyermekeket az élményeik megosztására és lerajzolására. A kötetben található fantáziajátékok örömteli perceket jelenthetnek a családi környezetben, az egyéni és kiscsoportos terápiás foglalkozások keretében és az óvodai, iskolai csoportokban egyaránt.
Logisztika
Tegnap, ma és holnap
Jelen kötet több mint öt év logisztikai témájú tanulmányait fogja össze Vásárhelyi Árpád tollából a szállitmányozási szerzödésektöl kezdve, a multimodális megoldásokon keresztül, egészen a digitalizációig.
ZK, mint Zöld Kakas
Kerényi Mari könyve azzal ragadott meg, hogy egyáltalán nem tanáros, miközben minden mondatából lerí, hogy a szerző ízig-vérig tanár. Olyan tanár, akiről a legnagyobb sértés lenne, ha "tanárosan" azt mondanám, hogy szereti a gyerekeket. Nem: ő nem általában a gyerekeket szereti, hanem minden egyes gyerekben meglátja azokat a speciális szerethető tulajdonságait, amelyek miatt az a gyerek konkrétan imádnivaló. És mivel ezeknek a konkrét imádnivaló dolgoknak egy jó részét a hivatalos iskola utálja és kiveti magából, a szerző alapított egy olyan iskolát, ahol lehet mindezeket szeretni. (Mérő László)
Leírás
Françoise Dolto, a gyermeklélektan egyik legnagyobb hatású és formátumú személyisége. A France Inter rádiócsatornán vezetett műsora inspirálta az Amikor a gyermek megjelenik könyvsorozatot, melynek ez a záró kötete. Ebben folytatja a párbeszédet az oktatási-nevelési problémák miatt aggódó szülőkkel, és ragaszkodik ahhoz a szükséghez, hogy a gyermeket kívánják, tiszteletben tartsák, és születésük óta a nyelvi lénynek ismerjék el. A szülők feladata Dolto szerint az, hogy beszéljenek a gyermekükhöz, hogy megmutassák azokat a határokat, amelyek átlépése lehetővé teszi, hogy a gyermek növekedjen, és megnyíljon valami új felé. Dolto szimbolikus kasztrációnak nevezte ezt a küszöböt, amelyen a gyermekeknek át kell lépnie ahhoz, hogy emberré váljon anélkül, hogy a veszteség elviselhetetlen lenne. A gyermek függősége szülei szavaitól oly alapvető, hogy Dolto a szülőket is bevonta a konzultációba. Csak a szülők segítségével lehet a gyermek nehézségei és a családi tudattalanban rejlő problematika közötti összefüggéseket megvilágítani. Ez engedi meg a gyermeknek, hogy meginduljon saját útján, ahelyett, hogy a szülei problémáját élné újra saját nehézségein keresztül.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Françoise Dolto |
Megjelenés | 2018 |
Terjedelem | 135 oldal |
Kötészet | ragasztókötött, puhatáblás |
ISBN | 9789634143826 |
Fordító | Tarafás Laura |