Hasonló termékek
Politikai kampánykommunikáció elméletben és gyakorlatban
A kampányolás a politika talán legizgalmasabb területe. Manapság egy-egy kampány egészen áthatja az emberek mindennapjait a politikusok folyamatos médiaszereplésén, a reklámokon, az állandó kampányhíradáson és a legújabb kampányeszközökön keresztül. A kampányolás a kezdetekhez képest rengeteget változott, ráadásul a fejlődés az ezredforduló előtt robbanásszerűen felgyorsult.
Kritikus kampány
A 2010-es országgyûlési választási kampány elemzése
A kötet célja a 2010-es országgyűlési választásokat megelőző korteskedésnek és a kampány médiatálalásának a bemutatása. Kritikus volt ez a kampány, hiszen néhány régi párt megsemmisült a küzdelemben, a médiában szinte mást sem lehetett olvasni, mint a múlt éles bírálatát, s a bekövetkezett politikai fejlemények hatására a kampánykutatásnak is kritikát kell gyakorolnia saját paradigmája felett.
Politikai értékelmélet
Minden emberi tevékenység szükségképpen magában hordoz értékaspektusokat is. A politika sem kivétel. A könyv a politika világát a benne jellegzetesen előforduló értékek elemzése révén deríti föl. Az ember, a szabadság, a rend, az igazságosság jellegzetes, de nem kizárólagos értékei a politikának; az alkotmányosság, a politikai hűség, a politikai pozíciók, a politikusi hivatás viszont mindenekelőtt politikai értékek. Természetesen vannak más, viszonylag jól körülhatárolt értékvilágok is, mint például a vallás, a család, a gazdaság. Ezeket ugyancsak értékaspektusaik felől szemügyre véve viszonyítjuk a politika értékvilágához.
Virális politika
Politikai kommunikáció a facebookon
A monográfia empirikusan vizsgálja a virális politika működését a 2014-es magyarországi országgyűlési választásokon. Részletes képet ad arról, hogy az egyéni választókörzetekben induló jelöltek hogyan kommunikáltak a Facebookon, majd kvantitatív és kvalitatív eszközökkel elemezi, hogy milyen típusú közösségi média tartalmak váltották ki az állampolgárok reakcióit, illetve milyen tartalmak váltak virálissá a kampány során.
Tanulásközpontú felsőoktatás
A felsõoktatásban egyre többen teszik fel a kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlõdés hatékony útjai, keretei, feltételei? A társadalom részérõl is egyre határozottabban érezhetõ az igény a minõségi felsõoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság jelszavával kapcsolnak össze.
Vezér és demokrácia (Politikaelméleti tanulmányok)
A szerzőt a politikai tudás, a politikai cselekvés, a kormányzás, a képviselet és a demokrácia természete érdekli. Az utóbbi megragadására az uralkodó demokráciaelméleti diskurzussal szemben Max Weber vezérdemokrácia-koncepciójához nyúl vissza.
Kötőjelek
Mindig is a politika és a tudomány érdekelt, kiváltképp a kettő találkozása. Írtam erről könyveket, tanulmányokat és esszéket, adtam interjúkat, vezettem a témában egyetemi kurzusokat, s különböző kutatásokban vettem részt. Írásaim egyrésze megjelent könyvben, más része csak folyóiratba és újságban, esetleg egyáltalán nem is jelent meg. Főleg az utóbbi mintegy tizenöt évben alakult ki ez a helyzet, ami arra ösztönzött, hogy rendezzem kötetbe az erre-arra bóklászó munkáimat. Így született az olvasó kezében lévő kötet. Az írások mintegy fele itt jelenik meg először, a másik fele megjelent valahol, de esetleg már ezek is nehezen hozzáférhetőek.
Ezt hozta a fülkeforradalom!
Elemzések az Orbán-kormány négy évéről
A Policy Agenda célja, hogy segítse a politika világának megértését. A mostani kötet is ezt hivatott segíteni, és egyfajta keretét igyekszik adni az elmúlt négy évünknek. Összefoglaltuk a kormányzati ciklust a gazdasági változások, a társadalom átalakulása, a véleményformáló média és a politikai szereplők szempontjából. Vendégszerzőnk segítségével pedig egy olyan képet kapunk Magyarországról, amilyet egy tengerentúli egyetemi oktató lát több ezer kilométeres távolságról.
Leírás
"Kommunikációval mindent meg lehet nyerni és mindent el lehet rontani. Hiába kiváló a politikánk, ha rosszul kommunikálunk, veszíteni fogunk. Nemcsak a választási kampányt, hanem a kormányzást is a kommunikációnak kell alárendelni. Elég ráijeszteni az emberek-re, aztán megnyugtatni őket, hogy tőlünk bízvást számíthatnak védelemre, és nyert ügyünk van."
Vajon tényleg ilyen egyszerű a politika? Tényleg ilyen kiábrándító? Vagy csak hozzá kell szoknunk a gondolathoz, hogy nem több ennél?
Inkább alkothatunk magunknak választ ezekre a kérdésekre, ha közelebbről megnézzük, milyen volt valójában a politikai kommunikáció Magyarországon a rendszerváltást követő huszonöt év alatt. Kik, vagy inkább milyenek voltak a fő politikai aktorok? Hogyan teremtette és milyenné formálta őket a nyilvánosság? Milyen ügyek, mely szavak és logikák tértek vissza a leggyakrabban a közéletben? Melyek voltak a legjellemzőbb és legtöbbet használt kommunikációs csatornák? Hogyan néztek ki például a politikusok és a pártlogók, és miért éppen úgy? Hogyan lehet megírni a politikai kommunikáció történetét általában és a hazaiét azon belül?
Az MTA Politikatudományi Intézetében működő Politikai Kommunikáció Kutatócsoport sokéves munkával járt utána ezeknek a kérdéseknek, és közöl ehelyütt szisztematikus válaszokat. Egyedülálló kötet A szavakon túl, mert itt olvasható először átfogó leírás az 1990-től 2015-ig tartó negyedszázad politikai kommunikációs jelenségeiről, folyamatairól és tendenciáiról.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Kiss Balázs |
Megjelenés | 2020 |
Terjedelem | 216 oldal |
Kötészet | kartonborított, ragasztott |
ISBN | 9789634146087 |
Sorozat | Politikai kommunikáció sorozat |