Hasonló termékek
A japán modernizáció ideológiája
FARKAS MÁRIA ILDIKÓ egyetemi docens történelem, angol és japán szakon végzett az ELTE-n, majd történelemtudományból szerezte meg PhD fokozatát. A KRE BTK Keleti Nyelvek és Kultúrák szak oktatója, oktatási és kutatási területe a modern japán történelem, a japán-magyar kapcsolatok története, a japán kultúrtörténet és összehasonlító kultúratudomány.
Az alternatív ötfaktoros személyiségmodell és a személyiségklaszterek
A könyv a pszichobiológiai alapokon nyugvó alternatív ötfaktoros személyiségmodellt és a modellen alapuló Zuckerman–Kuhlman–Aluja személyiségkérdőívvel kapcsolatos változó- és személyorientált kutatásokat mutatja be. Célja, hogy a kérdőív alapját képező faktoranalitikus szemléletet összehasonlítsa egy újfajta személyorientált megközelítéssel, amely révén a tipikus személyiségprofilok, -klaszterek feltárhatóak. A könyv olyan kutatásmódszertani példákat is kíván nyújtani, amelyek nemcsak a személyiségpszichológia, hanem más tudományok (például orvostudomány és szociológia) művelői számára is hasznosak lehetnek. A könyv a példák mellett sok gyakorlati tanácsot és útmutatót is tartalmaz arra vonatkozóan, hogyan készíthetőek el a modern személyorientált klaszterelemzések. Ily módon az olvasó lépésről lépésre megtanulhatja, hogyan végezhet modern klaszterelemzéseket, és hogyan tudja azokat validálni, ellenőrizni. Az elemzések megismerése minden olyan kutatás számára hasznos lehet, amely során nagymintás elemzések készülnek.
Leírás
A kötet a magyar oktatási rendszerben megjelenő, az országba érkező heterogén nyelvi háttérrrel rendelkező két- és többnyelvű gyermekek befogadásának körülményeit, iskolai inklúziójának nehézségeit és a sikerhez szükséges tényezőit mutatja be.
A könyv érdeklődésre tarthat számot a közoktatásbeli inklúzió iránt érdeklődő kutatók, elméleti szakemberek, döntéshozók és tanárok körében. A kötet első része fogódzót nyújt a társadalom- és a bölcsészettudomány terén a felsőoktatásban és a doktori iskolákban tanuló hallgatók számára a kvalitatív tudományos kutatási paradigma, azon belül az esettanulmány-kutatás gyakorlati megvalósításához. Hasznos empirikus eredményekkel szolgál a bevándorláspolitikával foglalkozó elméleti szakemberek számára, akik a kutatásban szereplő példán keresztül betekintést nyerhetnek a közoktatási intézményekben tanuló két- és többnyelvű gyermekek mindennapjaiba. A közvetlen iskolai integráció területén dolgozók a nyelvi fejlesztés módszertani kérdéseiről tájékozódhatnak, valamint a társas beilleszkedés előmozdításához kaphatnak támpontokat.
A kötetben szereplő tudományos kutatások eredményei alkalmazott nyelvészeti szemléletű felhasználása jelentős mértékben hozzájárul a magyarnyelv-tanítás közoktatásbeli aspektusaihoz, valamint az idegen nyelvi háttérrel hazánkba érkező gyermekek sikeres iskolai integrációjához.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Schmidt Ildikó |
megjelenés | 2023 |
terjedelem | 202 oldal |
kötészet | ragasztókötött |
ISBN | 978-963-414-969-9 |
Sorozat | Károli könyvek - Monográfia sorozat |