Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elérhetőség:
Raktáron

A magyar írás és olvasás tanítása – az alfabetizálás folyamata

Elérhetőség:
Raktáron

A magyar írás és olvasás tanítása – az alfabetizálás folyamata

Elérhetőség:
Raktáron
20%
1.500 Ft 1.200 Ft
Menny.:db
Elérhetőség:
Raktáron

Hasonló termékek

Gyártó: Hegedűs Rita

Élő magyar grammatika

1.500 Ft 1.200 Ft
Gyártó: Kovács Tünde

Nyelvi játékok

1.500 Ft 1.200 Ft

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

Jegyzetünkben az olvasó megismerkedhet a különböző tanulói csoportokkal és sajátosságaikkal. Bemutatjuk a nyelvtanítás–nyelvtanulás mint összetett folyamat komplex modelljét, amelyben kitérünk annak központi elemére, a motivációra is. A továbbiakban a kommunikatív kompetencia fogalmát járjuk körbe, majd a nyelvi készségek osztályozását vázoljuk fel. A kommunikatív kompetencia fejlesztésének lehetőségeként a dialógus alapú nyelvoktatásról olvashatunk bővebben. Végül a jelenleg elérhető tankönyveket és tananyaggyűjteményeket vesszük számba, és a hiányzó tankönyvtípusok azonosításával lehetséges jövőbeli kiadványok tervét villantjuk fel.

 

1.500 Ft 1.200 Ft
Gyártó: Balogh Judit

Leíró grammatikai ismeretek

Magyar mint idegen nyelv szakos hallgatók részére
1.500 Ft 1.200 Ft
Gyártó: H. Varga Márta

Magyar grammatika funkcionális megközelítésben

Elmélet és gyakorlat
1.500 Ft 1.200 Ft

Leírás

Az írás és olvasás ismerete és készségszintű használata elengedhetetlenül fontos a mindennapokban. Az információáramlás átalakult az elmúlt néhány évtizedben, a világ eseményeiről való tájékozódásban éppúgy, mint a közvetlen környezetünkkel folytatott interakciókban az írott információ uralja a kommunikáció legkülönbözőbb színtereit. A digitális forradalom következtében az írás- és az olvasáskészség jelentősen felértékelődött, az információfeldolgozás azonban más stratégiák mentén történik a jelen kommunikációs térben, mint évtizedekkel ezelőtt. Az emberi agy – jelen ismereteink szerint – kevésbé gyorsan változik, a tanítási és tanulási szokásaink viszont nagy mértékben átalakultak. Egy dolog azonban állandó maradt: olvasni csak olvasva lehet megtanulni, írni pedig csak írva. Ebben a kötetben az olvasó az első és második fejezetben az olvasás, majd az írás pszicholingvisztikai sajátosságaival, az ezekkel foglalkozó és ezeket leíró modellekkel ismerkedhet meg. A harmadik fejezetben az alfabetizálásról olvashatunk bővebben, ami a magyar anyanyelvi nevelésben és a magyar mint idegen nyelv tanításában is relatíve újnak számító megközelítés. A negyedik fejezetben az olvasott szövegértés fejlesztésének módszertani háttere és technikai lehetőségei tekinthetők át. Az ötödik fejezetben az írástanítás sajátosságait és a szövegalkotás tanításának alternatíváit ismerhetik meg az olvasók. Az egyes fejezetek végén néhány összefoglaló kérdés segíti az olvasottak átismétlését és megjegyzését.

Paraméterek

Szerzők(vesszővel elválasztva) Schmidt Ildikó
megjelenés 2020
méret 148×210 mm
terjedelem 94 oldal
kötés ragasztókötött
Arrow Forward