Hasonló termékek
Az üveghegyen túl
Magyarországon az „alkoholista” és a „drogos” súlyosan megbélyegző szavak. Ez a stigmatizáció rontja a segítségkérés esélyeit, végső soron a gyógyulás lehetőségét. Ezért fontos megismernünk minden olyan lehetőséget, ami javítja a szenvedélybetegek életminőségét. A felépülési szemlélet a gyógyítás és gyógyulás, a beteg-betegség fogalmak újraértelmezését jelenti.
Az interpretatív fenomenológiai analízis (IPA) elmélete, módszertana és alkalmazási területe
Az interpretatív fenomenológiai analízis (IPA) a 2000-es években egyre fontosabb szerepet tölt be a kvalitatív pszichológiai kutatások között. Kezdetben főleg egészségpszichológiai témák kutatására alkalmazták, alapvetően a különböző "betegségtapasztalatok" megértésére.
A nem múló jelen
Trauma és nosztalgia
Hogyan és miért alakulnak ki olyan emlékek, melyek aztán nem eresztenek? Olyan emlékek ezek, amelyek a múltat nem múltként, hanem örökké tartó és változatlan jelenként tárják elénk. Ezek az emlékek egyszerre dominálják a fantáziát és az emlékezetet, strukturálják a tudatot és a tudattalant. Az embert szubjektivitásának börtönébe zárják, miközben a traumatikus történelmi események könnyen társadalmi szintre is léphetnek.
Mediáció mindenkinek Magyarországon
A két részből álló könyv első egysége egy mediációs módszertani fejezet, amely ötvözi Béatrice Blohorn-Brenneur bírói és mediátori hivatása során szerzett sokéves tapasztalatait. A második rész hazai szerzője a mediáció magyarországi jogi környezetét mutatja be, melyben az író gyakorlati példákkal is megvilágítja a mediáció alkalmazhatóságát a peres eljárás előtt és alatt.
Az alternatív ötfaktoros személyiségmodell és a személyiségklaszterek
A könyv a pszichobiológiai alapokon nyugvó alternatív ötfaktoros személyiségmodellt és a modellen alapuló Zuckerman–Kuhlman–Aluja személyiségkérdőívvel kapcsolatos változó- és személyorientált kutatásokat mutatja be. Célja, hogy a kérdőív alapját képező faktoranalitikus szemléletet összehasonlítsa egy újfajta személyorientált megközelítéssel, amely révén a tipikus személyiségprofilok, -klaszterek feltárhatóak. A könyv olyan kutatásmódszertani példákat is kíván nyújtani, amelyek nemcsak a személyiségpszichológia, hanem más tudományok (például orvostudomány és szociológia) művelői számára is hasznosak lehetnek. A könyv a példák mellett sok gyakorlati tanácsot és útmutatót is tartalmaz arra vonatkozóan, hogyan készíthetőek el a modern személyorientált klaszterelemzések. Ily módon az olvasó lépésről lépésre megtanulhatja, hogyan végezhet modern klaszterelemzéseket, és hogyan tudja azokat validálni, ellenőrizni. Az elemzések megismerése minden olyan kutatás számára hasznos lehet, amely során nagymintás elemzések készülnek.
Testképek a gyógyításban
A testkép napjainkra önálló kutatási területet képvisel, amely a fiziológiai vonatkozásoktól a fejlődéslélektani aspektusokon át a társadalmi kontextus és a testkép közt fennálló, rendkívül összetett viszonyrendszerig számos kérdéskörrel foglalkozik. A most közreadott kötet tanulmányai három tematikus csoportra oszthatók. Az első ezek közül az egészséges fejlődés és a testkép viszonyával foglalkozó írásokat tartalmazza. A második csoportba kerültek a különféle patológiás állapotok és a testkép összefüggéseit taglaló dolgozatok, a harmadik csoportban pedig a gyógyító szakember testképének sajátosságait integratív szemléletben vizsgáló tanulmányok találhatók. Jó olvasást kívánunk!
Leírás
A kötet az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kara neveléstudománnyal foglalkozó kutatóinak írásait tartalmazza. Bemutatja, mely témák inspirálják és mozgatják e szakmai közösséget, milyen diskurzusokban vesznek részt, hol tart ma a hazai neveléstudomány egyik meghatározó szellemi műhelye. A tanulmányok három fő területet képviselnek. A történeti kutatások a dualizmustól a szocializmus időszakáig nyújtanak betekintést a pedagógusszerep, a pedagógiát meghatározó helyek, személyek és irányzatok körébe. A következő két fejezet a jelenről szól, az oktatás két szintjén – köz- és felsőoktatás – mozog, melyet a pedagógusképzés köt össze. E tanulmányok fókuszában az oktatáspolitika, az intézmény, a tanárok állnak. A kötet kapcsolódik a XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia témájához, és példázza azt a sokszínűséget, amely a témaválasztás, a megközelítések, a tudomány és a gyakorlat területén egyaránt jellemzi ezt a szakmai műhelyt.
Paraméterek
Szerzők(vesszővel elválasztva) | Fehérvári Anikó |
Megjelenés | 2018 |
Terjedelem | 250 oldal |
ISBN | 9789634144724 |
Sorozat | Metszéspontok sorozat |